• Ιούνιος 23, 2018, 22:51:22
• Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
 
Νέα:
Όποιος θέλει να βοηθήσει στον τομέα των σημειώσεων θα βρει πληροφορίες εδώ

Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1
3ο έτος / Απ: Διαχείριση της σχολικής τάξης - Πρακτική ΙΙ - Θέματα
« Τελευταίο μήνυμα από TheReader στις Χθες στις 11:34:02 »
1. Επιβολή κυρώσεων
α) Κατά τη γνώμη σας, ποιες κυρώσεις είναι παιδαγωγικές και ποιες όχι;
β) Ποιοι είναι οι όροι ώστε η επιβολή των ποινών να έχει παιδαγωγική αξία και να είναι αποτελεσματική;

2. Το μοντέλο του J. Kounin
α) Περιγράψτε σύντομα τις ενέργειες που προβλέπει το μοντέλο του J. Kounin.
β) Συμφωνείτε με το μοντέλο αυτό, και γιατί;

3. Ανατροφοδότηση
α) Ποια είναι τα είδη της ανατροφοδότησης; Να αναφερθούν και να περιγραφούν σύντομα.
β) Να αναφέρετε και να σχολιάσετε τους τρόπους ανατροφοδότησης των εκπαιδευτικών.

Θέμα 4
Δεν το θυμάμαι καλά.

Αυτά ήταν στη μία ομάδα. Έπρεπε να απαντηθούν 2 εκ των τεσσάρων θεμάτων.
2
1ο έτος /
« Τελευταίο μήνυμα από irinu στις Ιούνιος 21, 2018, 20:11:36 »
ΘΕΜΑΤΑ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018 (τα ίδια με Ιούνιο 2017) 
(Οι εκφωνήσεις είναι ελλιπείς)

1. α. Σε ποιον τύπο Αναλυτικού Προγράμματος εντάσσεται η "δυσνόητη" γλώσσα που μπορεί να χρησιμοποιεί ένας εκπαιδευτικός;
    β. Δώστε άλλα χαρακτηριστικά αυτού του τύπου.

2. α. Πλεονεκτήματα χρήσης της εικόνας στη διδασκαλία.
    β. Λειτουργίες της εικόνας.

3. Τι θα έπρεπε να γνωρίζετε ως εκπαιδευτικοί για τη ζωφόρο; Πώς θα την παραδίδατε;

4. Για ποιους λόγους θα επιλέγατε τη διαλεκτική μέθοδο; Δώστε παράδειγμα διδασκαλίας (ενός έργου τέχνης).

Επιλέξτε 2 από τα 4.
3
2ο έτος / Θέματα Ιουνίου 2018
« Τελευταίο μήνυμα από Teacheros στις Ιούνιος 19, 2018, 19:13:12 »
Θέματα Ιουνίου 2018

Θέμα 1ο:
 Η «σιωπή» του εκπαιδευτικού
Α. Να περιγράψετε τις μορφές σιωπής που συνήθως παρατηρούνται κατά τη διδασκαλία.
Β. Πώς αντιμετωπίζει μερικές φορές ο εκπαιδευτικός και πώς πρέπει να αντιμετωπίζει τα διαστήματα σιωπής;

Θέμα 2ο:

 Απόσταση και επικοινωνία εκπαιδευτικού -  μαθητή
α) Οι καλοί μαθητές κάθονται στα πρώτα θρανία και κοντά στον εκπαιδευτικό. Όσοι έρχονται στα πρώτα θρανία, γίνονται καλοί μαθητές. Σχολιάστε αυτές τις θέσεις.
β) Οι καλοί μαθητές, όταν απομακρύνονται από τον εκπαιδευτικό, εμφανίζουν μειωμένη επίδοση. Συμφωνείτε, και γιατί;
γ) Πώς θα αντιμετωπίζατε τα προβλήματα με τη 'θέση' του μαθητή;

Θέμα 3ο:

Ασυμφωνία μεταξύ των μορφών μη λεκτική συμπεριφοράς
Α. Πολλές φορές τα μη λεκτικά σήματα του εκπαιδευτικού προκαλούν σύγχυση στον μαθητή. Με ποιον τρόπο προκαλείται αυτή η σύγχυση; Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να την αντιμετωπίσει;
Β. Όχι μόνον ο εκπαιδευτικός , αλλά και οι μαθητές στέλνουν παραπλανητικά μηνύματα. Πώς, κατά τη γνώμη σας, μπορεί ο εκπαιδευτικός να τα αντιμετωπίσει;

Θέμα 4ο:

Από τις γνώσεις σας και τις εμπειρίες σας τις σχετικές με τη μικροδιδασκαλία ως πρακτική άσκησης των υποψήφιων εκπαιδευτικών:
Α. Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους κατά τη γνώμη σας η τεχνική της μικροδιδασκαλίας γνωρίζει διεθνή αναγνώριση;
Β. Ποιες είναι οι επιφυλάξεις οι οποίες διατυπώνονται κατά της μικροδιδασκαλίας; Συμφωνείτε με αυτές και γιατί;

Aπό τα 4 να επιλέξουμε τα 2!!!
4
2ο έτος / Απ: Διδακτική της Λογοτεχνίας - Θέματα
« Τελευταίο μήνυμα από asimeniasfika στις Ιούνιος 18, 2018, 23:59:06 »
Θέματα Φεβρουαρίου 2018

Θέμα 1ο (υποχρεωτικό)
Α) Πώς αντιλαμβάνεται η θεωρία της λογοτεχνίας τον όρο «διακειμενικότητα»; Πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τη διακειμενικότητα στη σύγχρονη διδακτική της λογοτεχνίας; Να δώσετε τεκμηριωμένα την άποψή σας.
Β) Να ανιχνεύσετε τη διακειμενικότητα στο ακόλουθο ποίημα και στη συνέχεια να περιγράψετε δύο δραστηριότητες για να προετοιμάσετε ένα θετικό περιβάλλον μάθησης προκειμένου να διδάξετε το δοθέν κείμενο στην τάξη.


Νικηφόρος Βρεττάκος

Ὁ Ἀγρὸς τῶν λέξεων


Ὅπως ἡ μέλισσα γύρω ἀπὸ ἕνα ἄγριο
λουλούδι, ὅμοια κ' ἐγώ. Τριγυρίζω
διαρκῶς γύρω ἀπ' τὴ λέξη.

Εὐχαριστῶ τὶς μακριὲς σειρὲς
τῶν προγόνων, ποὺ δούλεψαν τὴ φωνή,
τὴν τεμαχίσαν σὲ κρίκους, τὴν κάμαν
νοήματα, τὴ σφυρηλάτησαν ὅπως
τὸ χρυσάφι οἱ μεταλλουργοὶ κ' ἔγινε
Ὅμηροι, Αἰσχύλοι, Εὐαγγέλια
κι ἄλλα κοσμήματα.

Μὲ τὸ νῆμα
τῶν λέξεων, αὐτὸν τὸ χρυσὸ
τοῦ χρυσοῦ, ποὺ βγαίνει ἀπ' τὰ βάθη
τῆς καρδιᾶς μου, συνδέομαι, συμμετέχω
στὸν κόσμο.
Σκεφτεῖτε:
Εἶπα καὶ ἔγραψα, «Ἀγαπῶ».

Θέμα 2ο
Να σχολιάσετε την άποψη που διατυπώθηκε στο συνέδριο του Σεριζί για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας: «Διδάσκω λογοτεχνία… σημαίνει καθιστώ κάποιον ικανό να την απολαμβάνει»

Θέμα 3ο
Να σχολιάσετε την άποψη «Η σύγχρονη έρευνα στο χώρο της θεωρίας και της διδακτικής της λογοτεχνίας γύρω από την έννοια της δυσκολίας, έχει δείξει ότι η περίφημη δυσκολία δεν είναι κατ’ ανάγκην μια αρνητικά φορτισμένη έννοια… Αντίθετα, η δυσκολία μπορεί να εκληφθεί ως «κίνητρο για μια δημιουργική και διαλεκτική αλληλεπίδραση των μαθητών με το κείμενο» (Τζίνα Καλογήρου, Το αλωνάκι της ανάγνωσης, σελ. 309-310)

Από τα θέματα 2 και 3 να επιλέξετε το 1.
5
Εαρινό εξάμηνο / Απ: Το παιδικό σχέδιο και η παιδαγωγική αξιοποίησή του
« Τελευταίο μήνυμα από asimeniasfika στις Ιούνιος 18, 2018, 23:30:44 »
Θέματα Φεβρουαρίου 2018

Θέμα 1ο
Α. Οι ζωγράφοι Σπύρος Βασιλείου και Αγήνορας Αστεριάδης έλεγαν χαρακτηριστικά ότι ήταν «ακατάρτιστοι παιδαγωγικά». Ωστόσο, οι απόψεις τους για τα παιδικά σχέδια αποδεικνύουν το αντίθετο. Ποιες βασικές παιδαγωγικές αρχές αναδύονται από τις εμπειρίες, τις θέσεις και τις πράξεις τους σχετικά με την αντιμετώπιση του παιδικού σχεδίου;
Β. Σε ποια προσέγγιση, «σχολή σκέψης» για το παιδικό σχέδιο θεωρείτε ότι θα μπορούσαν αν ενταχθούν οι Βασιλείου και Αστεριάδης και τι γνωρίζετε για τη συγκεκριμένη «σχολή σκέψης»; [Προαιρετικά μπορείτε να κάνετε αναφορά και σε άλλους εκπροσώπους]
Γ. Περιγράψτε – συνοπτικά – τις φάσεις που απαιτούνται αρχικά για τη δημιουργία και στη συνέχεια για την επεξεργασία του «δυναμικού» σχεδίου της οικογένειας (σχεδίου της οικογένειας σε δράση).

Θέμα 2ο
Α. Περιγράψτε την εντολή σχεδίασης για το «δυναμικό» σχέδιο της οικογένειας (σχέδιο της οικογένειας σε δράση). Στη συνέχεια, συζητήστε σε τι διαφοροποιείται και υπερτερεί έναντι των άλλων προσεγγίσεων του σχεδίου της οικογένειας. [Δεν χρειάζεται να καταγράψετε τις άλλες προσεγγίσεις, αλλά απλώς να αναφερθείτε σε εκείνες που διευκολύνουν την επιχειρηματολογία σας, ως προς τη σύγκριση που σας ζητείται]
Β. Να αναφέρετε – επιγραμματικά – τις μεθοδολογικές οδηγίες για το παιδικό σχέδιο, σύμφωνα με τις απόψεις του Ηλία Βιγγόπουλου.
Γ. Παιδιά που ανήκουν στο ηλικιακό φάσμα από 8 έως 12 ετών περίπου, σε ποιο από τα εξελικτικά στάδια στα παιδικά σχέδια (όπως αυτά αναφέρονται στη συνθετική προσέγγιση) εντάσσονται; Αναφερθείτε συνοπτικά σε αυτό το στάδιο (πώς ονομάζεται τι επιδιώκει το παιδί σε αυτό και ορισμένα χαρακτηριστικά του παιδικού σχεδίου στο συγκεκριμένο στάδιο).

Από τα 2 θέματα να απαντήστε στο 1.
Οι απαντήσεις δεν θα πρέπει να περιέχουν γενικόλογες τοποθετήσεις και εκτιμήσεις . Αντιθέτως, να είναι σαφείς και να προέρχονται από την αντίστοιχη με τα ερωτήματα ύλη του μαθήματος.
6
2ο έτος /
« Τελευταίο μήνυμα από asimeniasfika στις Ιούνιος 18, 2018, 23:07:44 »
Θέματα Ιανουαρίου 2018

1. Από τις γνώσεις σας και τις εμπειρίες σας τις σχετικές με τη μικροδιδασκαλία ως πρακτική άσκησης των υποψήφιων εκπαιδευτικών:
Α. Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους κατά τη γνώμη σας η τεχνική της μικροδιδασκαλίας γνωρίζει διεθνή αναγνώριση;
Β. Ποιες είναι οι επιφυλάξεις οι οποίες διατυπώνονται κατά της μικροδιδασκαλίας; Συμφωνείτε με αυτές και γιατί;

2. Ασυμφωνία μεταξύ των μορφών μη λεκτική συμπεριφοράς
Α. Πολλές φορές τα μη λεκτικά σήματα του εκπαιδευτικού προκαλούν σύγχυση στον μαθητή. Με ποιον τρόπο προκαλείται αυτή η σύγχυση; Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να την αντιμετωπίσει;
Β. Όχι μόνον ο εκπαιδευτικός , αλλά και οι μαθητές στέλνουν παραπλανητικά μηνύματα. Πώς, κατά τη γνώμη σας, μπορεί ο εκπαιδευτικός να τα αντιμετωπίσει;

3. Κατά τις εκτιμήσεις των ίδιων των εκπαιδευτικών, η αχίλλεια πτέρνα της μη λεκτικής τους συμπεριφοράς είναι η ‘φωνή’.
Α. Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί θεωρούν τη φωνή ως ένα σημαντικό και ευαίσθητο σημείο της μη λεκτικής τους συμπεριφοράς;
Β. Εσείς ως εκπαιδευτικός ποια μέτρα θα πάρετε, ώστε να αντιμετωπίσετε κινδύνους και παγίδες που σας επιφυλάσσει η ‘φωνή’;

4. Η «σιωπή» του εκπαιδευτικού
Α. Να περιγράψετε τις μορφές σιωπής που συνήθως παρατηρούνται κατά τη διδασκαλία.
Β. Πώς αντιμετωπίζει μερικές φορές ο εκπαιδευτικός και πώς πρέπει να αντιμετωπίζει τα διαστήματα σιωπής;

Από τα 4 θέματα να απαντήσετε στα 2.
7
Οδηγίες - Ανακοινώσεις του forum / Απ: Ανακοινώσεις για το φόρουμ
« Τελευταίο μήνυμα από asimeniasfika στις Ιούνιος 18, 2018, 22:23:24 »
 : announce

Σας ενημερώνουμε ότι στο εξής θα αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών με θέματα εξετάσεων στο φόρουμ, γι' αυτό το λόγο σας συνιστούμε να προσέχετε το περιεχόμενο των σχετικών δημοσιεύσεων. Για οποιοδήποτε θέμα σχετικό με την ανάρτηση θεμάτων εξετάσεων, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω του ptde.gr@gmail.com

Σας υπενθυμίζουμε επίσης ότι για την εγγραφή σας στο φόρουμ καλό είναι να αποφεύγετε τα username που χρησιμοποιείτε για τις επίσημες υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.
8
3ο έτος / Απ: Κοινωνική Ψυχολογία - Θέματα Ιουνίου 2018
« Τελευταίο μήνυμα από Spe1400315 στις Ιούνιος 18, 2018, 21:43:55 »
ΘΕΜΑΤΑ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018

Α.Να αναπτύξετε συνοπτικά τις κοινωνικές και βιοκοινωνικές ερμηνείες της επιθετικότητας.
Β.Σε τι αναφέρεται η υπακοή στην εξουσία και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την υπακοή;
(Να απαντηθεί υποχρεωτικά το Α ή Β θέμα)

1.Τι συμμαίνει συμμορφωτική ομαδική σκέψη (group think) και ομαδική πολωση;
2.Σε τι αναφέρεται ο σεξισμός και τι αλλαγές παρατηρούνται;
3.Τι γνωρίζετε για τη βελτίωση των διομαδικών σχέσεων μέσω διαπραγμάτευσης, διαμεσολάβησης και διαιτησίας.
(Να απαντήσετε τα 2 από τα 3 παραπάνω θέματα)
9
1ο έτος / Απ: Εισαγωγή στην Παιδαγωγική - Θέματα
« Τελευταίο μήνυμα από irinu στις Ιούνιος 18, 2018, 19:54:38 »
Θέματα Ιουνίου 2018

1) Ποιο είναι το γνωστικό αντικείμενο της Παιδαγωγικής Επιστήμης και ποιες οι επιδιώξεις της παιδαγωγικής-εκπαιδευτικής διαδικασίας.

2) Ποιος είναι ο σύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο.

Να απαντήσετε υποχρεωτικά και στα 2 θέματα.
10
4ο έτος / Απ: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών - Θέματα
« Τελευταίο μήνυμα από emmanouela96 στις Ιούνιος 15, 2018, 21:19:52 »
Θέματα Ιουνίου 2018 
(κ. Σκορδούλης)

1) Κατά τον Bybbe υπάρχουν 4 επίπεδα επιστημονικού (τεχνολογικού) γραμματισμού α)ο ονομαστικός β) ο λειτουργικός γ) ο εννοιολογικός και δ) ο πολυδιάστατος. Να περιγράψετε συνοπτικά αυτές τι έννοιες.

2) Να περιγράψετε τα βασικά χαρακτηριστικά των εναλλακτικών ιδεών των μαθητών και να αναφέρετε παραδείγματα για κάθε χαρακτηριστικό. (δεν ζητούσε όλα τα χαρακτηριστικά που αναφέρονται στο βιβλίο, αλλά τα πιο βασικά από αυτά).

3) Να αναφέρετε τουλάχιστον 4 από τις πτυχές της Φύσης της Επιστήμης που σχετίζονται με τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Να αναφέρετε και αντίστοιχα παραδείγματα.

4) Ποια είναι τα πέντε βασικά χαρακτηριστικά την κριτικής εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες;

5) Να αναφέρετε τους λόγους και τους τρόπους για την διδασκαλία της Φιλοσοφίας και την Ιστορίας της Επιστήμης.

Να απαντήσετε στα 4 από τα 5 θέματα.

*Η διατύπωση των εκφωνήσεων δεν είναι ακριβής.

Σελίδες: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10