• Νοέμβριος 16, 2018, 11:47:59
• Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
 
Νέα:
Για οποιαδήποτε ανακοίνωση, πληροφορία ή άλλου είδους επικοινωνία σχετική με το ptde.gr-που δεν καλύπτεται ήδη από το site-μπορείτε να μας στείλετε e-mail στο ptde.gr@gmail.com

Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]
91
Γενική Συζήτηση / Απ: Κάποιος....κάπου....κάποτε.....
« Τελευταίο μήνυμα από asimeniasfika στις Ιούλιος 03, 2018, 18:07:41 »
Κάποια ανακάλυψε πόσο λίγο μετράει η φιλία μπροστά στο συμφέρον
Κάποια έχει χάσει πάσα ιδέα για κάποιους ανθρώπους
Κάποιοι, ας είναι καλά αλλά μακριά κι αγαπημένοι (;)
92
Γενική Συζήτηση / Απ: Κάποιος....κάπου....κάποτε.....
« Τελευταίο μήνυμα από Nuria στις Ιούλιος 02, 2018, 22:39:33 »
Κάποια γύρισε από διακοπούλες σε νησιά ακριτικά!
Κάποια μάλλον γλωσσόφαγε κάποια...
Κάποια στραμπούληξε το ποδαράκι της... : )^
93
Λογοτεχνία / Απ: Λογοτεχνικά αποσπάσματα
« Τελευταίο μήνυμα από Nuria στις Ιούλιος 02, 2018, 22:38:02 »
«Τους γάμους», πετάχτηκε τώρα κι η Διαλεχτή, «έχω ακούσει πως τους υφαίνει το φεγγάρι. Είν’ αρσενικό μα κάνει και γυναικίτικες δουλειές κι απ’ όλες πιο πολύ αγαπά να υφαίνει. Ο αργαλειός του, ολάκερος από μάλαμα καταμεσίς του ουρανού, το περιμένει κάθε βράδυ ν’ ανεβεί να καθίσει. Εκείνο κάθεται και ταξιδεύει μαζί με τον αργαλειό, υφαίνοντας στο κόκκινο στημόνι του το χρυσοκίτρινο φάδι. Το κόκκινο είναι το αρσενικό, το κίτρινο το θηλυκό, και το χρυσό η αγάπη που θα τους ενώσει…».


Από το βιβλίο «Ο αργαλειός του φεγγαριού»  της Εύας Βλάμη
94
2ο έτος / Απ: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση - Θέματα
« Τελευταίο μήνυμα από emmanouela96 στις Ιούνιος 25, 2018, 22:18:00 »
Θέματα Ιουνίου 2018

Έπρεπε να απαντήσουμε σε τόσες ερωτήσεις, ώστε να φτάσουμε στους 100 βαθμούς. Συνολικά οι ερωτήσεις έπιαναν 110 βαθμούς, οπότε έπρεπε να επιλέξουμε ένα συνδυασμό ερωτήσεων που να αντιστοιχεί αυστηρά έως και τους 100 βαθμούς.

Α. Ορισμός Τ.Π.Ε. (2,5  βαθμοί)
Β. Τι σημαίνει ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση; (2,5 βαθμοί)
Γ. Ποιες είναι οι 4 λειτουργίες του υπολογιστή (επιγραμματικά). (5 βαθμοί)
Δ. Εκτός από την προγραμματισιμότητα, να αναφέρετε συνοπτικά τις ιδιότητες του υπολογιστή  του υπολογιστή. (15 βαθμοί)
Ε. Να αναφέρετε τα βασικά στοιχεία της θεωρίας του εποικοδομισμού, που σχετίζονται με τις ΤΠΕ. (30 βαθμοί)
ΣΤ. Έπρεπε να συμπληρώσουμε το σχήμα αλληλεπιδράσεων (έδινε τον σχεδιαστή και έλειπαν ο εκπαιδευτικός και ο μαθητής). Να περιγράψετε όποια    από τις τρεις διαστάσεις θέλετε (π.χ. δασκάλου - μαθητή) (20 βαθμοί)
Ζ. Ποια είναι τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης ενός εκπαιδευτικού λογισμικού (15 βαθμοί)
Η. Να συμπληρώσετε τα κενά ( ήταν 2 κενά σχετικά με την γραμμική διάταξη πληροφορίας του συμπεριφορισμού) (2,5 μονάδες)
Θ. Είχε διάφορα λογισμικά - εφαρμογές ίντερνετ και έπρεπε να τα κατατάξουμε ανάλογα με το είδος σε μάθηση με ανακάλυψη και οικοδόμηση, σε  συστήματα αναζήτησης, έκφρασης και επικοινωνίας της πληροφορίας και σε προγράμματα καθοδηγούμενης διδασκαλίας. (15 μονάδες)
Ι. Συμπλήρωση κενών -3 νομίζω- σχετικά με τον Papert και την Logo. (2,5 μονάδες)

* Η διατύπωση δεν είναι ακριβής.

95
4ο έτος / Απ: Διδασκαλία γλώσσας- Θέματα
« Τελευταίο μήνυμα από asimeniasfika στις Ιούνιος 25, 2018, 18:41:00 »
Ιούνιος 2018
(Ευχαριστούμε για την αποστολή των θεμάτων)

Είχε δύο ομάδες και 4 υποχρεωτικά θέματα.
1ο θέμα
Σ/Λ
2ο θέμα
Ανάλογα το βιβλίο που είχε επιλέξει ο καθένας είχε 2 ερωτήσεις επέλεγες αυτή από το βιβλίο που είχες πάρει. Ερώτηση ανάπτυξης 100-120 λέξεις
3ο θέμα
Έδινε ένα απόσπασμα κειμένου και ζητούσε να κάνουμε μια δραστηριότητα για τον άξονα του λεξιλογίου και την παραγωγή γραπτού λόγου. Ήθελε στόχο, τα βήματα που ακολουθείς και την εκφώνηση της δραστηριότητας. Παράδειγμα αν είναι απαραίτητο είχε χώρο να το γράψεις.
4ο θέμα
Κείμενο με ορθογραφικά λάθη και από κάτω πινακάκι ποιο ήταν το σωστό, επεξήγηση του λάθους και μια πρόταση για τα παιδιά πως θα το εξηγούσαμε.


ΟΜΑΔΑ Δ

1) Το πρωτο θεμα ηταν Σ/Λ για το ορθογραφικο βαθος, τον αναδυομενο γραμματισμο, σχετικα με τα κεφαλαια # πεζα γραμματα, με την διαφανεια ή μη του ελληνικου συστήματος κτλπ..


2) Το δεύτερο θέμα ήταν μια ερώτηση ανάπτυξης, από το βιβλίο και συγκεκριμένα από το στάδιο κατάκτησης της μορφολογίας (Τι παρατηρείτε για την κατάκτηση της γλώσσας, από τη χρήση των τύπων εκρήγνυμαι/ φωνήεν-φωνήεντα.


3) Το 3ο θεμα, ενα αποσπασμα απο το βιβλιο του δημοτικου της ε' δημοτικου, να φτιαξουμε μια δραστηριοτητα για καθε στοχο (λεξιλογιο & παραγωγη γραπτου λογου)


4) Και το 4ο θεμα να διορθωσουμε τα ορθογραφικα λαθη, σε ενα κειμενο (αφορουσε τα ονοματα σε -ω (π.χ. Κλειω, Ιεριχώ) και τα ουσιαστικα σε -ος (π.χ. εισοδος)
96
3ο έτος / Απ: Διαχείριση της σχολικής τάξης - Πρακτική ΙΙ - Θέματα
« Τελευταίο μήνυμα από TheReader στις Ιούνιος 22, 2018, 11:34:02 »
1. Επιβολή κυρώσεων
α) Κατά τη γνώμη σας, ποιες κυρώσεις είναι παιδαγωγικές και ποιες όχι;
β) Ποιοι είναι οι όροι ώστε η επιβολή των ποινών να έχει παιδαγωγική αξία και να είναι αποτελεσματική;

2. Το μοντέλο του J. Kounin
α) Περιγράψτε σύντομα τις ενέργειες που προβλέπει το μοντέλο του J. Kounin.
β) Συμφωνείτε με το μοντέλο αυτό, και γιατί;

3. Ανατροφοδότηση
α) Ποια είναι τα είδη της ανατροφοδότησης; Να αναφερθούν και να περιγραφούν σύντομα.
β) Να αναφέρετε και να σχολιάσετε τους τρόπους ανατροφοδότησης των εκπαιδευτικών.

Θέμα 4
Δεν το θυμάμαι καλά.

Αυτά ήταν στη μία ομάδα. Έπρεπε να απαντηθούν 2 εκ των τεσσάρων θεμάτων.
97
1ο έτος / Απ: Αναλυτικά Προγράμματα και Σχολικά Εγχειρίδια - Θέματα
« Τελευταίο μήνυμα από irinu στις Ιούνιος 21, 2018, 20:11:36 »
ΘΕΜΑΤΑ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018 (τα ίδια με Ιούνιο 2017) 
(Οι εκφωνήσεις είναι ελλιπείς)

1. α. Σε ποιον τύπο Αναλυτικού Προγράμματος εντάσσεται η "δυσνόητη" γλώσσα που μπορεί να χρησιμοποιεί ένας εκπαιδευτικός;
    β. Δώστε άλλα χαρακτηριστικά αυτού του τύπου.

2. α. Πλεονεκτήματα χρήσης της εικόνας στη διδασκαλία.
    β. Λειτουργίες της εικόνας.

3. Τι θα έπρεπε να γνωρίζετε ως εκπαιδευτικοί για τη ζωφόρο; Πώς θα την παραδίδατε;

4. Για ποιους λόγους θα επιλέγατε τη διαλεκτική μέθοδο; Δώστε παράδειγμα διδασκαλίας (ενός έργου τέχνης).

Επιλέξτε 2 από τα 4.
98
2ο έτος / Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών: άσκηση με μικροδιδασκαλίες
« Τελευταίο μήνυμα από Teacheros στις Ιούνιος 19, 2018, 19:13:12 »
Θέματα Ιουνίου 2018

Θέμα 1ο:
 Η «σιωπή» του εκπαιδευτικού
Α. Να περιγράψετε τις μορφές σιωπής που συνήθως παρατηρούνται κατά τη διδασκαλία.
Β. Πώς αντιμετωπίζει μερικές φορές ο εκπαιδευτικός και πώς πρέπει να αντιμετωπίζει τα διαστήματα σιωπής;

Θέμα 2ο:

 Απόσταση και επικοινωνία εκπαιδευτικού -  μαθητή
α) Οι καλοί μαθητές κάθονται στα πρώτα θρανία και κοντά στον εκπαιδευτικό. Όσοι έρχονται στα πρώτα θρανία, γίνονται καλοί μαθητές. Σχολιάστε αυτές τις θέσεις.
β) Οι καλοί μαθητές, όταν απομακρύνονται από τον εκπαιδευτικό, εμφανίζουν μειωμένη επίδοση. Συμφωνείτε, και γιατί;
γ) Πώς θα αντιμετωπίζατε τα προβλήματα με τη 'θέση' του μαθητή;

Θέμα 3ο:

Ασυμφωνία μεταξύ των μορφών μη λεκτική συμπεριφοράς
Α. Πολλές φορές τα μη λεκτικά σήματα του εκπαιδευτικού προκαλούν σύγχυση στον μαθητή. Με ποιον τρόπο προκαλείται αυτή η σύγχυση; Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να την αντιμετωπίσει;
Β. Όχι μόνον ο εκπαιδευτικός , αλλά και οι μαθητές στέλνουν παραπλανητικά μηνύματα. Πώς, κατά τη γνώμη σας, μπορεί ο εκπαιδευτικός να τα αντιμετωπίσει;

Θέμα 4ο:

Από τις γνώσεις σας και τις εμπειρίες σας τις σχετικές με τη μικροδιδασκαλία ως πρακτική άσκησης των υποψήφιων εκπαιδευτικών:
Α. Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους κατά τη γνώμη σας η τεχνική της μικροδιδασκαλίας γνωρίζει διεθνή αναγνώριση;
Β. Ποιες είναι οι επιφυλάξεις οι οποίες διατυπώνονται κατά της μικροδιδασκαλίας; Συμφωνείτε με αυτές και γιατί;

Aπό τα 4 να επιλέξουμε τα 2!!!
99
2ο έτος / Απ: Διδακτική της Λογοτεχνίας - Θέματα
« Τελευταίο μήνυμα από asimeniasfika στις Ιούνιος 18, 2018, 23:59:06 »
Θέματα Φεβρουαρίου 2018

Θέμα 1ο (υποχρεωτικό)
Α) Πώς αντιλαμβάνεται η θεωρία της λογοτεχνίας τον όρο «διακειμενικότητα»; Πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τη διακειμενικότητα στη σύγχρονη διδακτική της λογοτεχνίας; Να δώσετε τεκμηριωμένα την άποψή σας.
Β) Να ανιχνεύσετε τη διακειμενικότητα στο ακόλουθο ποίημα και στη συνέχεια να περιγράψετε δύο δραστηριότητες για να προετοιμάσετε ένα θετικό περιβάλλον μάθησης προκειμένου να διδάξετε το δοθέν κείμενο στην τάξη.


Νικηφόρος Βρεττάκος

Ὁ Ἀγρὸς τῶν λέξεων


Ὅπως ἡ μέλισσα γύρω ἀπὸ ἕνα ἄγριο
λουλούδι, ὅμοια κ' ἐγώ. Τριγυρίζω
διαρκῶς γύρω ἀπ' τὴ λέξη.

Εὐχαριστῶ τὶς μακριὲς σειρὲς
τῶν προγόνων, ποὺ δούλεψαν τὴ φωνή,
τὴν τεμαχίσαν σὲ κρίκους, τὴν κάμαν
νοήματα, τὴ σφυρηλάτησαν ὅπως
τὸ χρυσάφι οἱ μεταλλουργοὶ κ' ἔγινε
Ὅμηροι, Αἰσχύλοι, Εὐαγγέλια
κι ἄλλα κοσμήματα.

Μὲ τὸ νῆμα
τῶν λέξεων, αὐτὸν τὸ χρυσὸ
τοῦ χρυσοῦ, ποὺ βγαίνει ἀπ' τὰ βάθη
τῆς καρδιᾶς μου, συνδέομαι, συμμετέχω
στὸν κόσμο.
Σκεφτεῖτε:
Εἶπα καὶ ἔγραψα, «Ἀγαπῶ».

Θέμα 2ο
Να σχολιάσετε την άποψη που διατυπώθηκε στο συνέδριο του Σεριζί για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας: «Διδάσκω λογοτεχνία… σημαίνει καθιστώ κάποιον ικανό να την απολαμβάνει»

Θέμα 3ο
Να σχολιάσετε την άποψη «Η σύγχρονη έρευνα στο χώρο της θεωρίας και της διδακτικής της λογοτεχνίας γύρω από την έννοια της δυσκολίας, έχει δείξει ότι η περίφημη δυσκολία δεν είναι κατ’ ανάγκην μια αρνητικά φορτισμένη έννοια… Αντίθετα, η δυσκολία μπορεί να εκληφθεί ως «κίνητρο για μια δημιουργική και διαλεκτική αλληλεπίδραση των μαθητών με το κείμενο» (Τζίνα Καλογήρου, Το αλωνάκι της ανάγνωσης, σελ. 309-310)

Από τα θέματα 2 και 3 να επιλέξετε το 1.
100
Εαρινό εξάμηνο / Απ: Το παιδικό σχέδιο και η παιδαγωγική αξιοποίησή του
« Τελευταίο μήνυμα από asimeniasfika στις Ιούνιος 18, 2018, 23:30:44 »
Θέματα Φεβρουαρίου 2018

Θέμα 1ο
Α. Οι ζωγράφοι Σπύρος Βασιλείου και Αγήνορας Αστεριάδης έλεγαν χαρακτηριστικά ότι ήταν «ακατάρτιστοι παιδαγωγικά». Ωστόσο, οι απόψεις τους για τα παιδικά σχέδια αποδεικνύουν το αντίθετο. Ποιες βασικές παιδαγωγικές αρχές αναδύονται από τις εμπειρίες, τις θέσεις και τις πράξεις τους σχετικά με την αντιμετώπιση του παιδικού σχεδίου;
Β. Σε ποια προσέγγιση, «σχολή σκέψης» για το παιδικό σχέδιο θεωρείτε ότι θα μπορούσαν αν ενταχθούν οι Βασιλείου και Αστεριάδης και τι γνωρίζετε για τη συγκεκριμένη «σχολή σκέψης»; [Προαιρετικά μπορείτε να κάνετε αναφορά και σε άλλους εκπροσώπους]
Γ. Περιγράψτε – συνοπτικά – τις φάσεις που απαιτούνται αρχικά για τη δημιουργία και στη συνέχεια για την επεξεργασία του «δυναμικού» σχεδίου της οικογένειας (σχεδίου της οικογένειας σε δράση).

Θέμα 2ο
Α. Περιγράψτε την εντολή σχεδίασης για το «δυναμικό» σχέδιο της οικογένειας (σχέδιο της οικογένειας σε δράση). Στη συνέχεια, συζητήστε σε τι διαφοροποιείται και υπερτερεί έναντι των άλλων προσεγγίσεων του σχεδίου της οικογένειας. [Δεν χρειάζεται να καταγράψετε τις άλλες προσεγγίσεις, αλλά απλώς να αναφερθείτε σε εκείνες που διευκολύνουν την επιχειρηματολογία σας, ως προς τη σύγκριση που σας ζητείται]
Β. Να αναφέρετε – επιγραμματικά – τις μεθοδολογικές οδηγίες για το παιδικό σχέδιο, σύμφωνα με τις απόψεις του Ηλία Βιγγόπουλου.
Γ. Παιδιά που ανήκουν στο ηλικιακό φάσμα από 8 έως 12 ετών περίπου, σε ποιο από τα εξελικτικά στάδια στα παιδικά σχέδια (όπως αυτά αναφέρονται στη συνθετική προσέγγιση) εντάσσονται; Αναφερθείτε συνοπτικά σε αυτό το στάδιο (πώς ονομάζεται τι επιδιώκει το παιδί σε αυτό και ορισμένα χαρακτηριστικά του παιδικού σχεδίου στο συγκεκριμένο στάδιο).

Από τα 2 θέματα να απαντήστε στο 1.
Οι απαντήσεις δεν θα πρέπει να περιέχουν γενικόλογες τοποθετήσεις και εκτιμήσεις . Αντιθέτως, να είναι σαφείς και να προέρχονται από την αντίστοιχη με τα ερωτήματα ύλη του μαθήματος.
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]