• Μάιος 26, 2019, 10:23:03
• Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
 
Νέα:
Όποιος γνωρίζει τις ώρες γραφείων των καθηγητών, μπορεί να τις αναρτήσει εδώ.

Αποστολέας Θέμα: Διδακτική της Λογοτεχνίας - Θέματα  (Αναγνώστηκε 2693 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος λιβελούλα

  • Συντονιστής
  • Τεταρτάκι!
  • *****
  • Μηνύματα: 910
  • Φύλο: Γυναίκα
Διδακτική της Λογοτεχνίας - Θέματα
« στις: Οκτώβριος 19, 2016, 19:54:03 »
Θέματα του υποχεωτικού μαθήματος
Άμμος ήτανε προτού γυαλί να γίνει...

Αποσυνδεδεμένος asimeniasfika

  • Απόφοιτη ΠΤΔΕ
  • Συντονιστής
  • Καμένος στον κύβο!
  • *****
  • Μηνύματα: 5393
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Διδακτική της Λογοτεχνίας - Θέματα
« Απάντηση #1 στις: Ιούνιος 18, 2018, 23:59:06 »
Θέματα Φεβρουαρίου 2018

Θέμα 1ο (υποχρεωτικό)
Α) Πώς αντιλαμβάνεται η θεωρία της λογοτεχνίας τον όρο «διακειμενικότητα»; Πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τη διακειμενικότητα στη σύγχρονη διδακτική της λογοτεχνίας; Να δώσετε τεκμηριωμένα την άποψή σας.
Β) Να ανιχνεύσετε τη διακειμενικότητα στο ακόλουθο ποίημα και στη συνέχεια να περιγράψετε δύο δραστηριότητες για να προετοιμάσετε ένα θετικό περιβάλλον μάθησης προκειμένου να διδάξετε το δοθέν κείμενο στην τάξη.


Νικηφόρος Βρεττάκος

Ὁ Ἀγρὸς τῶν λέξεων


Ὅπως ἡ μέλισσα γύρω ἀπὸ ἕνα ἄγριο
λουλούδι, ὅμοια κ' ἐγώ. Τριγυρίζω
διαρκῶς γύρω ἀπ' τὴ λέξη.

Εὐχαριστῶ τὶς μακριὲς σειρὲς
τῶν προγόνων, ποὺ δούλεψαν τὴ φωνή,
τὴν τεμαχίσαν σὲ κρίκους, τὴν κάμαν
νοήματα, τὴ σφυρηλάτησαν ὅπως
τὸ χρυσάφι οἱ μεταλλουργοὶ κ' ἔγινε
Ὅμηροι, Αἰσχύλοι, Εὐαγγέλια
κι ἄλλα κοσμήματα.

Μὲ τὸ νῆμα
τῶν λέξεων, αὐτὸν τὸ χρυσὸ
τοῦ χρυσοῦ, ποὺ βγαίνει ἀπ' τὰ βάθη
τῆς καρδιᾶς μου, συνδέομαι, συμμετέχω
στὸν κόσμο.
Σκεφτεῖτε:
Εἶπα καὶ ἔγραψα, «Ἀγαπῶ».

Θέμα 2ο
Να σχολιάσετε την άποψη που διατυπώθηκε στο συνέδριο του Σεριζί για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας: «Διδάσκω λογοτεχνία… σημαίνει καθιστώ κάποιον ικανό να την απολαμβάνει»

Θέμα 3ο
Να σχολιάσετε την άποψη «Η σύγχρονη έρευνα στο χώρο της θεωρίας και της διδακτικής της λογοτεχνίας γύρω από την έννοια της δυσκολίας, έχει δείξει ότι η περίφημη δυσκολία δεν είναι κατ’ ανάγκην μια αρνητικά φορτισμένη έννοια… Αντίθετα, η δυσκολία μπορεί να εκληφθεί ως «κίνητρο για μια δημιουργική και διαλεκτική αλληλεπίδραση των μαθητών με το κείμενο» (Τζίνα Καλογήρου, Το αλωνάκι της ανάγνωσης, σελ. 309-310)

Από τα θέματα 2 και 3 να επιλέξετε το 1.
Εάν θέλετε να συνεργαστείτε ως συντονιστές στο φόρουμ, στείλτε μου προσωπικό μήνυμα ή επικοινωνήστε με το ptde.gr@gmail.com

Αποσυνδεδεμένος μωβ πεταλουδα

  • Προνήπιο!
  • *
  • Μηνύματα: 2
Απ: Διδακτική της Λογοτεχνίας - Θέματα
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 08, 2018, 12:57:32 »
ΘΕΜΑΤΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2018
(έτσι όπως τα θυμάμαι)


Να επιλέξετε 2 από τα 3 παρακάτω θέματα:


1) Γράψτε με ποιους τρόπους επιτυγχάνεται ο διάλογος από τον τρόπο παρουσίασης των κειμένων στα Ανθολόγια και τις προτεινόμενες δραστηριότητες


2) Αξιοποιώντας το διδακτικό μοντέλο των Benton, Fox προτείνετε μια διδασκαλία του παρακάτω αποσπάσματος
(..απόσπασμα..)


3) Παρουσιάστε συνοπτικά το πρόβλημα της Ανθολόγησης στην διδασκαλία και την πρόσληψη του ποιήματος
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 11, 2018, 18:23:56 από asimeniasfika »