• Νοεμβρίου 14, 2019, 09:30:48
• Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
 
Νέα:
Το ptde.gr πρόκειται να κλείσει. Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν ενεργά στη συνέχεια του φόρουμ παρακαλούνται να επικοινωνήσουν με τις συντονίστριες λιβελούλα, asimeniasfika, TheReader ή να στείλουν μήνυμα στο ptde.gr@gmail.com

Αποστολέας Θέμα: Θέματα κατατακτηρίων εξετάσεων  (Αναγνώστηκε 13934 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος asimeniasfika

  • Απόφοιτη ΠΤΔΕ
  • Συντονιστής
  • Καμένος στον κύβο!
  • *****
  • Μηνύματα: 5389
  • Φύλο: Γυναίκα
Θέματα κατατακτηρίων εξετάσεων
« στις: Φεβρουαρίου 22, 2014, 21:26:33 »
Θέματα κατατακτηρίων εξετάσεων για εισαγωγή στο ΠΤΔΕ
Το ptde.gr πρόκειται να κλείσει σύντομα. Για πληροφορίες στείλτε πμ σε: λιβελούλα, asimeniasfika, TheReader

Αποσυνδεδεμένος Α.Χ.

  • Προνήπιο!
  • *
  • Μηνύματα: 15
Απ: Θέματα κατατακτηρίων εξετάσεων
« Απάντηση #1 στις: Φεβρουαρίου 23, 2014, 18:32:17 »
Θέματα 2013-2014

Μαθηματικά 1


α) Τι είναι διαίρεση μερισμού και τι μέτρησης;Δώστε από ένα παράδειγμα.

β)Αν 0<α<β  να διατάξετε από το μικρότερο στο μεγαλύτερο τους αριθμούς 1,α/β,β/α

γ)Να εκτελέσετε την πράξη 2/3 χ 3/5  και να την αναπαραστήσετε

δ)Πρόβλημα: Επιβιβάστηκαν 810 επιβάτες σ ένα πλοίο.Είχαν προβλέψει τροφές για 35 ημέρες.Στις 11 ημέρες αποβιβάστηκαν 90 άτομα και επιβιβάστηκαν νέοι. Μετά από 20 ημέρες τα τρόφιμα  εξαντλήθηκαν. Πόσοι νέοι επιβάτες ανέβηκαν στο πλοίο στις 11 ημέρες;
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 23, 2014, 21:00:51 από asimeniasfika »

Αποσυνδεδεμένος ΦΩΤΕΙΝΗ

  • Νηπιαγωγείο!
  • **
  • Μηνύματα: 30
Απ: Θέματα κατατακτηρίων εξετάσεων
« Απάντηση #2 στις: Φεβρουαρίου 23, 2014, 19:27:24 »
Θέματα 2013-2014

ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΓΩΓΗΣ


Η ομαλή σχολική κοινωνικοποίηση απαιτεί μεταξύ άλλων και ένα κατάλληλο σχολικό κλίμα
α)Τι εννοούμε με την έννοια <<σχολικό κλίμα>>
β)Να αναπτύξετε τις διαστάσεις του
γ)Ποιά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα των δασκάλων που παραπέμπουν στο ανάλογο σχολικό κλίμα
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 23, 2014, 21:01:12 από asimeniasfika »

Αποσυνδεδεμένος chrysoula

  • Προνήπιο!
  • *
  • Μηνύματα: 4
Απ: Θέματα κατατακτηρίων εξετάσεων
« Απάντηση #3 στις: Μαρτίου 11, 2014, 18:17:15 »
στη γλώσσα δεν υπάρχει το θέμα????

Αποσυνδεδεμένος anastasios

  • Νηπιαγωγείο!
  • **
  • Μηνύματα: 79
Απ: Θέματα κατατακτηρίων εξετάσεων
« Απάντηση #4 στις: Δεκεμβρίου 14, 2014, 17:56:01 »
Θέματα 2014-2015

Θεωρίες Αγωγής

 α) Ποιες αξίες πρέπει κατά τη γνώμη σας να προωθεί και να διδάσκει το σχολείο;
 β)Με ποιο τρόπο μπορεί να το κάνει αυτό ο δάσκαλος, το σχολείο; Κάπως έτσι ήταν γραμμένη. είχε ποιο πολλά λόγια αλλά αυτή ήταν η ερώτηση. η απάντηση ήταν μεσα στο βιβλίο
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκεμβρίου 14, 2014, 20:15:15 από Lydia »

Αποσυνδεδεμένος Κατερίνα

  • Προνήπιο!
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Θέματα κατατακτηρίων εξετάσεων
« Απάντηση #5 στις: Δεκεμβρίου 14, 2014, 20:36:24 »
Κατατακτηρίες 2014-2015

Θεωρίες Αγωγής

Α)Σήμερα,περισσότερο από ποτέ,στο σχολείο χρειάζεται μία εκπαίδευση προσανατολισμένη στις αξίες.
Ποιες αξίες πρέπει κατά τη γνώμη σας να διδάσκει σήμερα το σχολείο;
Β)Με ποιους τρόπους μπορεί ο εκπαιδευτικός να διδάξει τις αξίες αυτές στους μαθητές του ώστε να τις κατανοήσουν και να τις εντάξουν στην καθημερινή συμπεριφορά τους;

Νεοελληνική Γλώσσα:Το Λεξιλόγιο

Στο ίδιο στυλ με τα περσινά θέματα.Κάποιες ασκήσεις ήταν ακριβώς ίδιες.Παραθέτω τα περσινά

EΚΠΑ/ ΠΤΔΕ / ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ (Φεβρουάριος 2014)
ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΠΡΟΣΟΧΗ: η απάντηση σε όλα τα υποερωτήματα είναι υποχρεωτική
1.1. Διορθώστε ο,τι και όπου χρειάζεται.
Στους μικρούς μαθητές να μιλάς απλώς, να σε καταλαβαίνουν, και να αναφέρεσαι απλά σε
εκπαιδευτικά, και όχι σε άλλα θέματα.
Φέτος αυξήθηκε ο αριθμός των υποβληθέντων αιτήσεων.
Οι επικεφαλείς των ομάδων έδιναν τις εντολές.

1.2. Διαγράψτε με ( x ) τους τύπους που δεν είναι σωστοί.
Μεγενθύνω
ωρίμανση
απαρέγκλιτα
υποθάλπτουν
ακολουθήστε με
ωρίμανση
μεγενθύνω
ανομωτί
παμψηφεί
φίρδην μίγδην
εξώφθαλμος

2.1. Συμπληρώστε τα κενά, έτσι ώστε, σε ό,τι αφορά τη σημασία της ρηματικής
περίφρασης, να επιτυγχάνεται η αντιστροφή στο ανάλογο παθητικό ή ενεργητικό:
-Α: Πάλι .............. βόλτα το σκύλο του
-Β: Δεν κατάλαβες, ο σκύλος σου .................. βόλτα μόνος του!
-Α: Αλήθεια, είδες την καπνοδόχο να .................. καπνό
-Β: 'Οπως σου τα λέω, είδα να ............................. από την καπνοδόχο.
-Α: Του αρέσει να .................... φωτογραφία με τους φίλους του.
-Β: Για την ακρίβεια, του αρέσει να .......................... ο ίδιος με τους φίλους του!
-Στα τρία τελευταία ματς που έτυχε να παρακολουθήσω, δεν .................. καθόλου τέρματα. Αλλά τι
να περιμένεις από παίκτες που μπήκαν με αλλαγή και δεν μπορούν να ............... ούτε ένα .............. .
-Α: Σας ................. σε μεγάλο κόπο!
-Β: Είμαι συνηθισμένος σ' αυτά. Κι άλλωστε δε ................ σε κανένα ..................... !
-Με κάλεσαν, αλλά δεν θα πάω! 'Εχουν όλοι τους όπλα, και τα κουβαλάνε στους γάμους και τα
πανηγύρια. Φοβάμαι καμιά αδέσποτη... Θα ρίχνουν .............. .............. οι από 'δώ,
θα ................. ................. οι από κει, έχει να πέσει πολύ ................... .................. .

2.2. Σημειώστε τη σημασιολογική διαφορά μεταξύ των (Α) και (Β):
(Α) Πήγε στην Αμερική, δήθεν για μικρό διάστημα, κι έβγαλε... ρίζες!
(Β) Σιγά θα βγάλεις τις ρίζες και μετά πώς θα μπορέσει να φυτρώσει!
(Α) Ακόμη να βρει το καταφύγιο όπου θα μπορούσε ν' απομονωθεί ολοκληρωτικά!
(Β) Κάθε λίγο και λιγάκι βρίσκει καταφύγιο στα ναρκωτικά...

3.1. Δίπλα σε κάθε παραθετικό πολυσυλλεκτικό σύνθετο, σημειώστε στο πρώτο κελί:
Υ ή Π, ενώ στο δεύτερο κελί: Κ ή Σ, για να δηλώσετε τις συντακτικές σχέσεις μεταξύ
των συστατικών τους (όπου Υ=Υπόταξη, Π= Παράταξη, Κ= Κατηγορούμενο,
Σ=Συμπλήρωμα)
νευρολόγος-ψυχίατρος
απόφαση-σκάνδαλο
δίκη-παρωδία
τυρί- κρέμα

3.3. Προσθέστε ένα από τα ακόλουθα β' συνθετικά (-μαιμού, -δώρο, -κολοσσός,
-πρόσκληση, -προσφορά, -εξπρές, -κάλεσμα, -αστραπή, -πρότυπο, -ιμιτασιον, -μαμούθ,
-μοντέλο)
βιβλιο-δώρο
βιβλιο-
όμιλος εταιρειών-
όμιλος εταιρειών-
ανακοίνωση-
ανακοίνωση-
τσάντα-
τσάντα-
διορισμός-
διορισμός-
ομάδα-
ομάδα-

4. 1 Σχολιάστε από μορφολογική άποψη τους μετοχικούς τύπους στις προτάσεις που
ακολουθούν. Εσείς τι προτείνετε
τα βλέμματαόλων των λουζόμενων και όσων βρίσκονταν στη παραλία στράφηκαν στο νερό
θα μπορούσαν ξεκουραζομενοι πόλο το καλοκαίρι, να συνεχίσουν με μεγαλύτερο ζήλο
η ποσότητα των καταναλώμενων ποσών ημερησίως στα φοιτητικά στέκια αυξάνεται διαρκώς
(εφημ.)

4.2. Προκειμένου να χαρακτηρίσετε την κάθε μετοχή, αφού διαβάσετε προσεκτικά τα
συμφραζόμενα της:
1. βάλτε το σημαδι ( V ) στη στήλη που στον τίτλο της υπάρχει ο χαρακτηρισμός με τον
οποίον συμφωνείτε και
2. γράψτε στην τελευταία στήλη με κεφάλαια με συντακτική λειτουργία την οποία
επιτελει η κάθε μετοχή/ μετοχική φράση:
Επιθετική-
Αναφορική
Επιθετική Ουσιαστικοπ./
τέλειο ουσιαστικ.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
εργαζόμενους
εργαζόμενοι
κρατούμενους
ερωμένη
αμφιταλαντευόμενη
Σημαίνον/
σημαινόμενο
Η νέα νομοθετική ρύθμιση δεν αφορά τους εργαζόμενους στη ΔΕΗ.
Συνεργάζονται με τρόπο εντατικό για να χαράξουν την αμφιταλαντευόμενη και οδυνηρή αυτή
πορεία.
Υποδέχονταν φαντάρους και πολιτικούς κρατούμενους στα Γιούρα.
Δεν είναι ακόμα βέβαιο αν η Γιόλα θα παραμείνει ερωμένη του πατέρα του.
Πολλοί εργαζόμενοι δεν συμμετείχαν στην απεργία.
'Εχουμε εδώ το ίδιο σημαίνον, χωρίς να έχουμε το σημαινόμενο.

5. Ερμηνεύστε- αναλύστε τα επιρρηματικά. Κατόπιν, τεχνολογήστε το καθένα στα οικεία τρία
κελιά της 2ης στήλης (με την εξής σειρά: Είδος Φράσης, Λειτουργία, Σημασιολογικός
Ρόλος). Χρησιμοποιείστε τις ακόλουθες συντομογραφίες:
ΔΠ= δευτερεύουσα πρόταση
ΕρΦ= επιρρηματική φράση
ΠθΦ=εμπρόθετη/ προθετική φράση
ΠΡΔΡ= προσδιορισμός όλης της πρότασης
ΠΡΟΣΔ ΡΦ= προσδιορισμός του ρήματος/ ρηματικής φράσης
ΠΡΟΣΔ ΕθΦ=προσδιορισμός του επιθέτου/ της επιθετικής φράσης
ΠΡΟΣΔ ΕρΦ=προσδιορισμός άλλου επιρρήματος/ επιρρηματικής φράσης
Σημασιολογικοί Ρόλοι (Σημασίες):
πιθανολογικός-αληθειολογικός
διαθεσιακός (διάθεση/ στάση του λητή)
τροπικός
αποψιακός- οπτικής γωνίας
μεικτός (βαθμός και αποτέλεσμα)
μεικτός (τρόπος και αποτέλεσμα)
“ Θεσμικά τα γεγονότα αυτά είναι
βαρυσήμαντα'', δηλώνει ο Δ.Θ. Τσάτσος
Περιέργως δε με κοίταζε.
Νέο Peugeot 205 Color Line/ Νεανικό και
προκλητικά δυνατό!
Με κοίταζε περίεργα.
Χαρτί υγείας Regina/ Ασύγκριτα απαλό.
Χωρίς αμφιβολία, τα πράγματα έγιναν όπως
τα περιέγραψες.
Δυστυχώς, δεν τον πρόλαβε.
Θα μας επισκεφτεί, σίγουρα, τα Χριστούγεννα

Μαθηματικά Ι

Α)Να αποδείξετε ότι ισχύει η σχέση α(β-γ)=αβ-αγ και να την παραστήσετε γεωμετρικά με ένα δικό σας παράδειγμα.
Β)Να δείξετε ότι ο διαιρέτης ενός θετικού ακέραιου αριθμού είναι πάντα μικρότερος ή ίσος με αυτόν.
Γ)Να δείξετε ότι δεν υπάρχουν ακέραιοι αριθμοί α,β έτσι ώστε να ισχύει η σχέση (α-1)στο τετραγωνο+(β-1)στο τετραγωνο+3(α+β)=2017
Δ)Στο Παιδαγωγικό φοιτούν 200 φοιτητές οι οποίοι παρακολουθούν τα μαθήματα επιλογής Α,Β,Γ,Δ.Από αυτούς οι 150 παρακολουθούν το μάθημα Α,οι 130 το μάθημα Β,οι 140 το μάθημα Γ και οι 195 το μάθημα Δ.Να δείξετε ότι υπάρχουν τουλάχιστον 10 φοιτητές που παρακολουθούν και τα 4 μαθήματα επιλογής.

Αποσυνδεδεμένος svoura

  • Προνήπιο!
  • *
  • Μηνύματα: 15
Απ: Θέματα κατατακτηρίων εξετάσεων
« Απάντηση #6 στις: Σεπτεμβρίου 26, 2016, 00:39:25 »
Ευχαριστούμε...

Αποσυνδεδεμένος asimeniasfika

  • Απόφοιτη ΠΤΔΕ
  • Συντονιστής
  • Καμένος στον κύβο!
  • *****
  • Μηνύματα: 5389
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Θέματα κατατακτηρίων εξετάσεων
« Απάντηση #7 στις: Ιανουαρίου 15, 2017, 15:06:14 »
Κατατακτήριες 2016-2017

Νεοελληνική γλώσσα: Το λεξιλόγιο

(από το μέλος svoura)

1ο θέμα. Λέξεις (καμιά 30αριά) να τις κατατάξεις σε στήλες ανάλογα με το αν ήταν λέξη δάνειο, αντιδάνειο, συμφυρμός ή απλή ελληνική λέξη.
2ο θέμα. Λέξεις (νομίζω 32) που έπρεπε α) να τις χωρίσεις σε ζεύγη είτε ετυμολογικά είτε σημασιολογικά και β) έπρεπε να διαχωρίσεις ποια λέξη ήταν λόγια και ποια απλή.
3ο θέμα. Λέξεις (νομίζω 40) που έπρεπε να τις χωρίσεις σε 5 οικογένειες λέξεων.
4ο θέμα. Προτασούλες και έπρεπε να πεις αν υπάρχει ταυτολογία ή δ 1 ή 2.
Το ptde.gr πρόκειται να κλείσει σύντομα. Για πληροφορίες στείλτε πμ σε: λιβελούλα, asimeniasfika, TheReader

Αποσυνδεδεμένος Double x

  • Προνήπιο!
  • *
  • Μηνύματα: 18
Απ: Θέματα κατατακτηρίων εξετάσεων
« Απάντηση #8 στις: Ιανουαρίου 16, 2017, 11:09:24 »
Θεωρίες Αγωγής. Κατατακτήριες 2016

Οι θέσεις του Κοραή για τη γλώσσα, απο ποιούς πολεμηθηκε και γιατί.
Πως θα αξιοποιουσαμε σήμερα τη σύνδεση γλώσσας και παιδείας. (Κάπως έτσι).