• Αύγουστος 18, 2018, 00:26:28
• Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
 
Νέα:
Όποιος θέλει να βοηθήσει στον τομέα των σημειώσεων θα βρει πληροφορίες εδώ

Αποστολέας Θέμα: Το ΠΤΔΕ με τα μάτια των σπουδαστών του  (Αναγνώστηκε 39237 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Blade

  • Νηπιαγωγείο!
  • **
  • Μηνύματα: 27
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Το ΠΤΔΕ με τα μάτια των σπουδαστών του
« Απάντηση #72 στις: Ιούνιος 18, 2012, 11:31:36 »
H Φυσικές είναι όντως δύσκολα μαθήματα και δεν είναι τυχαίο το πόσοι τα δίνουν σε κάθε εξεταστική. Εγώ δεν ξέρω πώς τα πέρασα. Όταν νόμιζα ότι είχα γράψει καλά με έκοβε και όταν νόμιζα ότι είχα γράψει χάλια, εκεί με πέρασε! Δεν υπάρχει μυστικό, δεν υπάρχουν sos, μόνο διάβασμα, διάβασμα, διάβασμα. Αλλιώς ποντάρεις σε κάποιο μέρος της ύλης και απλά το πιο πιθανό είναι να χάσεις.
Από εκεί και μετά είναι απορίας άξιο το πόσο χρήσιμα είναι όλα αυτά τα περί Φυσικής για εμάς, αφού το μάθημα στο σχολείο διδάσκεται 3 ώρες την εβδομάδα μόνο στην Ε΄ και ΣΤ’. Και για αυτές τις ώρες αναλωνόμαστε σε Φυσική Ι,ΙΙ, εργαστήρια 2 εξάμηνα, Διδ/κή Φ.Ε., πρακτική της διδ/κής και Επιστημολογία Φ.Ε. Δηλαδή οκ! Επιπλέον, είναι γνωστό ότι σε πολλά ιδιωτικά σχολεία, στα οποία και τελικά μάλλον θα διδάξουμε (και αν) οι περισσότεροι, αφού το δημόσιο κλείδωσε πια, η Φυσική διδάσκεται από Φυσικούς! Άρα προετοιμαζόμαστε τοοοοόσο πολύ για το τίποτα. Από την άλλη, για μαθήματα που θα διδάσκουμε πολλές περισσότερες ώρες και σε πολλές περισσότερες τάξεις, κάνουμε πολύ λιγότερα έως και τίποτα με αποτέλεσμα να βγαίνουμε τελείως ανεπαρκείς από το τμήμα. Σημειώνω την Ιστορία, αλλά και τη Γλώσσα. Το πρόγραμμα σπουδών της σχολής μας είναι αχαρακτήριστο και είναι σαφές τι και ποιους εξυπηρετεί και πώς σχεδιάστηκε, όπως και στα περισσότερα ελληνικά πανεπιστημιακά τμήματα άλλωστε. Σίγουρα όμως το πρόγραμμα δεν καλύπτει ανάγκες των αυριανών δασκάλων του ελληνικού σχολείου και των νέων γενεών, αφήνοντας για άλλη μια φορά το σύστημα στην τύχη του και στην καλή διάθεση των όσων βρίσκονται σε αυτό.
Καλή επιτυχία!

Αποσυνδεδεμένος Bagatelle

  • Τεταρτάκι!
  • ******
  • Μηνύματα: 825
Απ: Το ΠΤΔΕ με τα μάτια των σπουδαστών του
« Απάντηση #73 στις: Ιούνιος 18, 2012, 14:22:54 »
καλά, τώρα θέτεις άλλο βασικό ζήτημα.
το πώς έχει οργανωθεί το πρόγραμμα σπουδών μας και πόσο ανταποκρίνεται στις πραγματικά
απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες ενός δασκάλου, νομίζω χωράει πάρα πολλή συζήτηση.

Αποσυνδεδεμένος dreamxr11

  • Πτυχιούχος!
  • Διαχειριστής
  • Πεμπτάκι!
  • *****
  • Μηνύματα: 1570
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Το ΠΤΔΕ με τα μάτια των σπουδαστών του
« Απάντηση #74 στις: Ιούνιος 18, 2012, 14:38:19 »
Με αφορμη τις συζητησεις που εχουν εχει γινει σε διαφορα θεματα (φυσικης, πολιτικης κοινωνικοποιησης κλπ) νομιζω πως θα ηταν πολυ ενδιαφερον να συζητησουμε για το προγραμμα σπουδων της σχολης μας.

 Τελικα η σχολη μας βγαζει ικανους δασκαλους; ετοιμους να αναλαβουν δραση; Εφοδιασμενους με τα απαραιτητα; Ή μήπως όχι;
Το μεγάλο πρόβλημα του κόσμου είναι ότι οι βλάκες είναι γεμάτοι αυτοπεποίθηση και οι έξυπνοι είναι γεμάτοι αμφιβολίες.
"Bertrand Russell"

Nuria

  • Επισκέπτης
Απ: Το ΠΤΔΕ με τα μάτια των σπουδαστών του
« Απάντηση #75 στις: Ιούνιος 18, 2012, 14:54:32 »
Απαντώντας σύντομα, προσωπικά ένιωσα ότι η σχολή με προετοίμασε για λίγο απ' όλα (εκτός από τη φυσική που όταν δίδαξα σε έκτη την έπαιζα στα δάκτυλα από την προετοιμασία των εργαστηρίων του Καλκάνη). Σε κανέναν τομέα δεν ένιωσα πλήρως έτοιμη, και δεν ξέρω αν γίνεται αυτό. Πιστεύω ότι αυτό αποκτιέται με την εμπειρία. Πρακτική ενός έτους τουλάχιστον θα ήταν κάτι πολύυυυ καλό και πολύ προσωπικό ψάξιμο εκ μέρους των νέων συναδέλφων για τα αναλυτικά προγράμματα, τρόπους διδασκαλίας κ.λ.π.

Αποσυνδεδεμένος student

  • Πρωτάκι!
  • ***
  • Μηνύματα: 231
Απ: Το ΠΤΔΕ με τα μάτια των σπουδαστών του
« Απάντηση #76 στις: Ιούνιος 18, 2012, 15:22:24 »
εγω συμφωνω με τη bagatelle.ημουν κι εγω λογω θεωρητικης κατευθυνσης προκατειλημμενη για το μαθημα αν και στο σχολειο το αγαπουσα πολυ γιατι οντως ειναι πολυ ενδιαφερον.οι θεωρητικες παραδοσεις και ο καθηγητης με απογοητευσαν οικτρα γι αυτο και δε συνεχισα να παρακολουθω δε μου προσφερε κατι κατανοητο ισα ισα που με μπερδευε χειροτερα.εδωσα πολυ βαση στα εργαστηρια που με βοηθησαν να καταλαβω πολλα φαινομενα και διαβασα το βιβλιο ολο εξονυχιστικα.κατα την προσωπικη μου γνωμη επαναλαμβανεται πολλες φορες ειδικα στα τελευταια κεφαλαια και αυτο ειναι καλο.δεν περιμενα την εξεταστικη για να το διαβασω-και αυτο ειναι το μεγαλυτερο λαθος των φοιτητων που μετα παραπονιουνται οτι δεν τους βγαινει η υλη αλλα ξεκινησα τουλαχιστον ενα μηνα νωριτερα.
το γεγονος οτι βαζει θεματα απο ολη την υλη το θεωρω σωστο και δικαιο.επισης το γεγονος οτι δε σε αφηνει να γραψεις πολλα σε διευκολυνει απο το να μη γραφεις αρλουμπες οπως κανουμε στα περισσοτερα μαθηματα για να νομιζει ο καθηγητης οτι ξερουμε την υλη.
αγχωθηκα πολυ οταν τα εδινα αλλα διαβασα 1 με 2 μηνες για το καθενα και τα περασα με την πρωτη με βαθμους 8 και 6 αντιστοιχα.αυτα τα ολιγα και απο τη δικη μου εμπειρια!

Αποσυνδεδεμένος student

  • Πρωτάκι!
  • ***
  • Μηνύματα: 231
Απ: Το ΠΤΔΕ με τα μάτια των σπουδαστών του
« Απάντηση #77 στις: Ιούνιος 18, 2012, 15:28:28 »
κι εγω δεν ειμαι ευχαριστημενη απο την σπουδη των θεωρητικων μαθηματων στη σχολη μας. το γεγονος οτι εχουμε π.χ. λογοτεχνια σε ενα εξαμηνο και μαθαινουμε για τους λογοτεχνες κτλ οπως καναμε στο λυκειο μας κανει αυτοματα και ικανους να τη διδαξουμε?προσωπικα πιστευω οτι οι δασκαλοι βγαινουν ανεπαρκεις και μαθαινουν στο κασιδι το κεφαλι-στην προκειμενη περιπτωση του μαθητη-και φυσικα μονο οσοι εχουν ορεξη και μερακι.οι υπολοιποι κανουν το μαθημα οπως το θυμουνται απο τους δικους τους δασκαλους με οτι αυτο συνεπαγεται.το προγραμμα και γενικα η φιλοσοφια της σχολης πρεπει να αλλαξει ριζικα.παμε μετα για μεταπτυχιακα στο εξωτερικο και κοιταμε σαν χανοι το επιπεδο και την οργανωση και δεν ξερουμε που παν τα τεσσερα.ακομα και τεταρτοετεις και τελειοφοιτοι της σχολης μας εχουν αγνοια σε βασικα παιδαγωγικα και διδακτικα πραγματα

Αποσυνδεδεμένος Lydia

  • Δασκάλα
  • Συντονιστής
  • Εκτάκι!
  • *****
  • Μηνύματα: 2237
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Το ΠΤΔΕ με τα μάτια των σπουδαστών του
« Απάντηση #78 στις: Ιούνιος 18, 2012, 18:00:50 »
Αν και είμαι σίγουρη πως τα βρω δύσκολα στην τάξη (ακόμα δεν έχω μπει  : drink), πιστεύω ότι η σχολή μας βγάζει ανεπαρκείς δασκάλους ως προς θέματα διαχείρησης τάξης-πειθαρχίας, Ιστορίας και λίγο ψυχολογίας. Επίσης, βγάζει άσχετους φοιτητές γενικά, γιατί το τι σου μένει ως γνώση οφείλεταιι καθαρά στο μεράκι σου.

Όταν έχουμε άθλια θέματα τύπου "Τι γνωρίζετε για..." και όταν πας ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ και γράφεις 10 ή έστω 5, αυτό κάτι δείχνει....

Κατά τα άλλα πιστεύω πολύ στη δυναμική των μαθημάτων μας.

Αποσυνδεδεμένος asimeniasfika

  • Απόφοιτη ΠΤΔΕ
  • Συντονιστής
  • Καμένος στον κύβο!
  • *****
  • Μηνύματα: 5374
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Το ΠΤΔΕ με τα μάτια των σπουδαστών του
« Απάντηση #79 στις: Ιούνιος 18, 2012, 18:04:12 »
Και να σημειώσουμε πως ένα μεγάλο κενό είναι ότι δεν υπάρχουν πολλά γλωσσικά μαθήματα κι έτσι η πλειοψηφία των φοιτητών που μπήκαν στο παιδαγωγικό ανορθόγραφοι θα παραμείνουν ανορθόγραφοι και ως δάσκαλοι και θα κάνουν έτσι και τους μαθητές τους.

Ένα επίσης μεγάλο μειονέκτημα της σχολής είναι οι καθηγητές που στα μαθήματά τους μας βομβαρδίζουν με πολιτικές απόψεις κάθε είδους και κάθε χρώματος, με περίσσειο φανατισμό, νομίζοντας πως πληρώνονται για να μας κάνουν κήρυγμα. Το ίδιο κατακριτέο είναι και το γεγονός ότι ορισμένοι καθηγητές διακηρύσσουν ως άχρηστα τα παιδαγωγικά μαθήματα της σχολής, ξεχνώντας πως διδάσκουν σε ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ και δε θα έπρεπε να μένουν κλεισμένοι στη δική τους επιστήμη.
Εάν θέλετε να συνεργαστείτε ως συντονιστές στο φόρουμ, στείλτε μου προσωπικό μήνυμα ή επικοινωνήστε με το ptde.gr@gmail.com

Αποσυνδεδεμένος Lydia

  • Δασκάλα
  • Συντονιστής
  • Εκτάκι!
  • *****
  • Μηνύματα: 2237
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Το ΠΤΔΕ με τα μάτια των σπουδαστών του
« Απάντηση #80 στις: Ιούνιος 18, 2012, 18:08:01 »
H Φυσικές είναι όντως δύσκολα μαθήματα και δεν είναι τυχαίο το πόσοι τα δίνουν σε κάθε εξεταστική. Εγώ δεν ξέρω πώς τα πέρασα. Όταν νόμιζα ότι είχα γράψει καλά με έκοβε και όταν νόμιζα ότι είχα γράψει χάλια, εκεί με πέρασε! Δεν υπάρχει μυστικό, δεν υπάρχουν sos, μόνο διάβασμα, διάβασμα, διάβασμα. Αλλιώς ποντάρεις σε κάποιο μέρος της ύλης και απλά το πιο πιθανό είναι να χάσεις.
Από εκεί και μετά είναι απορίας άξιο το πόσο χρήσιμα είναι όλα αυτά τα περί Φυσικής για εμάς, αφού το μάθημα στο σχολείο διδάσκεται 3 ώρες την εβδομάδα μόνο στην Ε΄ και ΣΤ’. Και για αυτές τις ώρες αναλωνόμαστε σε Φυσική Ι,ΙΙ, εργαστήρια 2 εξάμηνα, Διδ/κή Φ.Ε., πρακτική της διδ/κής και Επιστημολογία Φ.Ε. Δηλαδή οκ! Επιπλέον, είναι γνωστό ότι σε πολλά ιδιωτικά σχολεία, στα οποία και τελικά μάλλον θα διδάξουμε (και αν) οι περισσότεροι, αφού το δημόσιο κλείδωσε πια, η Φυσική διδάσκεται από Φυσικούς! Άρα προετοιμαζόμαστε τοοοοόσο πολύ για το τίποτα. Από την άλλη, για μαθήματα που θα διδάσκουμε πολλές περισσότερες ώρες και σε πολλές περισσότερες τάξεις, κάνουμε πολύ λιγότερα έως και τίποτα με αποτέλεσμα να βγαίνουμε τελείως ανεπαρκείς από το τμήμα. Σημειώνω την Ιστορία, αλλά και τη Γλώσσα. Το πρόγραμμα σπουδών της σχολής μας είναι αχαρακτήριστο και είναι σαφές τι και ποιους εξυπηρετεί και πώς σχεδιάστηκε, όπως και στα περισσότερα ελληνικά πανεπιστημιακά τμήματα άλλωστε. Σίγουρα όμως το πρόγραμμα δεν καλύπτει ανάγκες των αυριανών δασκάλων του ελληνικού σχολείου και των νέων γενεών, αφήνοντας για άλλη μια φορά το σύστημα στην τύχη του και στην καλή διάθεση των όσων βρίσκονται σε αυτό.
Καλή επιτυχία!

Είχα διαβάσει ένα άρθρο για την ίδρυση των Παιδαγωγικών Τμημάτων από Ακαδημίες και έλεγε ότι η φιλοσοφία τους καθορίζεται από την ειδικότητα των αρχικών ιδρυτών. Είναι προφανές ότι σε μας είναι σίγουρα Φυσικοί!!! Αλλά το θέμα είναι ότι συνεχίζεται η ανεπάρκεια ορισμένων καθηγητών να περάσουν τα δικά τους. Ποτέ δεν κατάλαβα αυτό του Ματσαγγούρα "θέλουμε παραπάνω πρακτική αλλά δεν μπορούμε". Γιατί;;;

Όπως και να χει, μέχρι και πέρσι η απορρόφηση ήταν 100% σε δημόσιο σχολείο, άρα έχει νόημα η όλη Φυσική και σίγουρα δεν μπορούμε να μην παραδεχτούμε την άρτια οργάνωση. Μακάρι να ήταν έτσι και σε όλα τα μαθήματα.