• Δεκεμβρίου 12, 2019, 22:09:52
• Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
 
Νέα:
Το ptde.gr πρόκειται να κλείσει. Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν ενεργά στη συνέχεια του φόρουμ παρακαλούνται να επικοινωνήσουν με τις συντονίστριες λιβελούλα, asimeniasfika, TheReader ή να στείλουν μήνυμα στο ptde.gr@gmail.com

Αποστολέας Θέμα: Eμπειρίες δασκάλων!  (Αναγνώστηκε 15521 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Lydia

  • Δασκάλα
  • Συντονιστής
  • Εκτάκι!
  • *****
  • Μηνύματα: 2237
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Eμπειρίες δασκάλων!
« Απάντηση #9 στις: Απριλίου 02, 2012, 09:59:21 »
Στη φλογέρα μόνο τα κάλαντα ξέρω  : oops Φένια, μήπως να εισάγουμε κανένα τουμπελέκι που δεν έχει νότες; Λοιπόν, φαίνεται πολύ καλή η μέθοδος των μελωδιών! Δε χαλάς τη φωνή σου, κάτι που με απασχολεί πολύ αν ποτέ μπω σε τάξη (λέμε αν...).

Αποσυνδεδεμένος fenia

  • Πεμπτάκι!
  • *******
  • Μηνύματα: 1231
Απ: Eμπειρίες δασκάλων!
« Απάντηση #10 στις: Απριλίου 02, 2012, 11:09:01 »
Στη φλογέρα μόνο τα κάλαντα ξέρω  : oops Φένια, μήπως να εισάγουμε κανένα τουμπελέκι που δεν έχει νότες;

Χαχαχαχαχα,πολύ μπροστά!Και πιατίνια μη σου πω! : music
'Τί είναι,όμως,ο εαυτός;
Είναι η επιτομή όλων όσα θυμόμαστε.
Γι' αυτό και το τρομακτικό στον θάνατο
δεν είναι η απώλεια του μέλλοντος,
αλλά η απώλεια του παρελθόντος.'

Αποσυνδεδεμένος Lydia

  • Δασκάλα
  • Συντονιστής
  • Εκτάκι!
  • *****
  • Μηνύματα: 2237
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Eμπειρίες δασκάλων!
« Απάντηση #11 στις: Απριλίου 02, 2012, 11:59:09 »
 : laugh) φαντάζομαι το σκηνικό και γελάω... : biggrin

Αποσυνδεδεμένος Ίριδα

  • Προνήπιο!
  • *
  • Μηνύματα: 10
Απ: Eμπειρίες δασκάλων!
« Απάντηση #12 στις: Απριλίου 02, 2012, 19:30:57 »
Χαχαχαχα! Λοιπόν, το ΠΤΔΕ έχει μάθημα επιλογής τη μουσική (εγώ δεν έμαθα εκεί φλογέρα, αλλά αυτό δεν έχει σημασία). Εκεί ο καθηγητής σου μαθαίνει και φλογέρα. Όταν μάθεις τις νότες πειραματίζεσαι και τις παίζεις με διαφορετική σειρά κάθε φορά μέχρι να βγει κάτι που σου αρέσει για μελωδία. Πάντως κάποιο κρουστό στο οποίο θα παίζετε συγκεκριμένους ρυθμούς είναι κάτι πιο απλό.

Εμένα τις μελωδίες που παίζω τις έχουν μάθει και οι μαθητές μου (φέτος έχω Ε' τάξη) οι οποίοι έσπευσαν στα καταστήματα να αγοράσουν φλογέρες για να με μιμηθούν. Χεχε!

Τις μελωδίες τις έφτιαξα μόνη μου, αλλά δεν σημαίνει ότι δεν κάνει να παίζεις τον εθνικό ύμνο για να κάθονται τα παιδιά καλά. Ταιριάζει κι όλας. Χεχε...

Όσο για τη γραμματική της Β' δημοτικού... Τι ακριβώς θέλεις να διδάξεις; Το τραγούδι και τα παραμύθια βοηθάνε πολύ. Πρέπει να ομολογήσω ότι μέχρι τώρα δεν είχα ποτέ Β'τάξη. Εγώ έχω διδάξει τους χρόνους των ρημάτων με τραγούδι στα μεγαλύτερα παιδιά.

Αποσυνδεδεμένος Ίριδα

  • Προνήπιο!
  • *
  • Μηνύματα: 10
Απ: Eμπειρίες δασκάλων!
« Απάντηση #13 στις: Απριλίου 02, 2012, 22:57:44 »
Asimeniasfika,
ξέχασα προηγουμένως να σου απαντήσω. Ναι, κάνω διάφορα με τα παιδιά και εκτός σχολείου. Π.χ.: Φέτος ζωγραφίσαμε ένα Σαββατόβραδο έναν τοίχο της τάξης με πλαστικά χρώματα. Η ζωγραφιά που έφτιαξαν τα παιδιά ήταν πολύ όμορφη.
Επίσης κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Πέμπτη κάθομαι στο σχολείο μέχρι τις 4 παρά 20 γιατί ετοιμάζω με 65 παιδιά από όλο το σχολείο ένα μιούζικαλ το οποίο θα το παρουσιάσουμε στο τέλος της χρονιάς.
Εννοείται ότι δεν προτείνω σε κανέναν να κάνει παραπάνω πράγματα από αυτά για τα οποία πληρώνεται ή θα πληρώνεται. Απλώς τυγχάνει εμένα η μουσική, οι παιδικές χορωδίες και η σύνθεση να είναι χόμπυ μου και έτσι το απολαμβάνω. Ίσως θεωρηθεί ότι πάσχω από μαζοχισμό που αφιερώνω τόσο πολύ χρόνο για κάποια δραστηριότητα για την οποία δεν πληρώνομαι. Παρόλα αυτά όπως είπα και νωρίτερα, το κέρδος μπορεί να μην είναι χρηματικό, αλλά ψυχολογικό.
Επίσης οφείλω να προσθέσω ότι την προηγούμενη Παρασκευή πληροφορήθηκα μαζί με τους συναδέλφους μου ότι μια δασκάλα του σχολείου δυστυχώς θα κάνει ένα πολύ δύσκολο χειρουργείο και οπότε θα λείπει μέχρι το καλοκαίρι, αλλά δεν μας στέλνουν κάποιον να την αναπληρώσει. Είμαστε λοιπόν υποχρεωμένοι όλοι να δουλέψουμε κάποιες παραπάνω ώρες  : %^τις οποίες εννοείται δεν θα πληρωθούμε : &%$. Αυτό για παράδειγμα μου κακοφάνηκε πολύ, επειδή δεν το επέλεξα μόνη μου και είμαι υποχρεωμένη να το κάνω. : ***

Αποσυνδεδεμένος asimeniasfika

  • Απόφοιτη ΠΤΔΕ
  • Συντονιστής
  • Καμένος στον κύβο!
  • *****
  • Μηνύματα: 5390
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Eμπειρίες δασκάλων!
« Απάντηση #14 στις: Απριλίου 02, 2012, 23:39:02 »
Κι εδώ είναι να αναρωτιέται κανείς γιατί άραγε υπάρχουν οι αναπληρωτές; Είναι νομίζω κι η κατάσταση της υπηρεσίας μέρος των εμπειριών μιας δασκάλας, έτσι δεν είναι;


Αν δεν τα κάνεις όλα αυτά τώρα που έχεις διάθεση, πότε θα τα κάνεις; Μια χαρά το βρίσκω να αφιερώνεις χρόνο για να συνεργάζεσαι με τους μαθητές σε κάτι που σου αρέσει. Στην τελική μπορεί σε όλα τα παιδιά να μη μείνουν τα μαθήματα, αλλά τουλάχιστον θα τους έχει μείνει κάτι καλό από τη δασκάλα τους.
Το ptde.gr πρόκειται να κλείσει σύντομα. Για πληροφορίες στείλτε πμ σε: λιβελούλα, asimeniasfika, TheReader

Αποσυνδεδεμένος Ίριδα

  • Προνήπιο!
  • *
  • Μηνύματα: 10
Απ: Eμπειρίες δασκάλων!
« Απάντηση #15 στις: Απριλίου 05, 2012, 09:01:35 »
ΕΚ, δεν διάβασα με προσοχή το μήνυμά σου. Κάπως μου ξέφυγε ότι κάνεις ιδιαίτερα σε παιδί Β' δημοτικού. Νόμιζα ότι έμπαινες σε κάποια τάξη. Λοιπόν... Η άποψή μου είναι η εξής, αλλά κοίτα πώς θα το χειριστείς, για να μη χάσεις το ιδιαίτερό σου. : &%$ Αν το παιδί από τόσο μικρή ηλικία χρειάζεται ιδιαίτερο μάθημα, μάλλον κάπου δεν τα καταφέρνει καλά. Ίσως έχει μαθησιακές δυσκολίες, εννοώ. Αν το σχολείο στο οποίο πάει έχει δασκάλα ή δάσκαλο ειδικό παιδαγωγό, πες στους γονείς του παιδιού να εξετάσει την περίπτωση, μήπως και χρειαστεί παραπομπή στο ΚΕΔΔΥ. Όσο νωρίτερα διαγνωστεί ένα πρόβλημα, τόσο ευκολότερο είναι να διορθωθεί. Το παιδί τα καταφέρνει σε όλα εκτός από τη γραμματική;

Αποσυνδεδεμένος Lydia

  • Δασκάλα
  • Συντονιστής
  • Εκτάκι!
  • *****
  • Μηνύματα: 2237
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Eμπειρίες δασκάλων!
« Απάντηση #16 στις: Απριλίου 05, 2012, 10:52:16 »
Βέβαια, μια μαθησιακή δυσκολία εξετάζεται μετά τη Β τάξη, αν και μπορεί να είναι προφανής. Είναι δύσκολο να πεις στους γονείς κάτι τέτοιο. Το αντιμετώπισα και γω πριν κάποιο καιρό και ενώ αρχικά φάνηκαν συνεργάσιμοι και ότι τάχα το πιστεύουν και οι ίδιοι, εν τέλει δικαιολογούσαν το παιδί τους. Και είναι αποδεκτό...

Αποσυνδεδεμένος EK

  • Νηπιαγωγείο!
  • **
  • Μηνύματα: 43
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Eμπειρίες δασκάλων!
« Απάντηση #17 στις: Μαΐου 05, 2012, 20:23:30 »
Κοίτα να σου πω πώς έχουν τα πράγματα. Το κοριτσάκι, όπως μου είπε η μητέρα του, στην Α΄ τάξη διάβαζε μόνο του και εκείνη δεν ασχολούταν καθόλου, γιατί απ' ό,τι λέει τα πήγαινε καλά.
(Εγώ έχω αμφιβολίες φυσικά, δεδομένης της κατάστασης που κλήθηκα να αντιμετωπίσω όταν πήγα.)
 Μόλις ξεκίνησε τη Δευτέρα τάξη, δεν ήθελε να διαβάσει ούτε να πάει σχολείο και τσακώνονταν συνέχεια γιατί όταν γύριζε η μαμά της από τη δουλειά αργά το απόγευμα, η Μαρία ήταν κουρασμένη και ήθελε να παίξει.

Έτσι με φωνάξανε εμένα και ξεκινήσαμε μαθήματα τον Ιανουάριο. Για να μην τα πολυλογώ η κατάσταση είχε ως εξής:
η Μαρία είχε κενά που αντιστοιχούσαν στην ύλη και το επίπεδο της Α΄ δημοτικού, σε επίπεδο ορθογραφίας (π.χ. εγώ παίζο), γραμματικής, μαθηματικών (π.χ. δεν ήξερε και δεν καταλάβαινε ούτε την έννοια της πρόσθεσης). Και σαν να μην έφταναν αυτά, όταν ξεκινήσαμε μαθήματα στο σχολείο μάθαιναν τις προπαίδειες και ο δάσκαλος εφάρμοζε το σύστημα του βιβλίου δηλαδή τις έκανε δύο δύο και ανακατεμένες και τους είπε ότι θα γράψουν τεστ.

Η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύτηκα πάρα πολύ, αλλά μέσα σε δύο μήνες τη βοήθησα να μάθει (με όσο πιο ευχάριστο τρόπο μπουρούσα : %^) όλες τις προπαίδειες (και τώρα τις ξέρει νεράκι : #}) και βασικούς κανόνες γραμματικής και ορθογραφίας, όπως για παράδειγμα καταλήξεις ρημάτων, ουσιαστικών και τέτοια. Και όλα αυτά παράλληλα με τα μαθήματα που είχε για την επόμενη μέρα. Από εκεί και πέρα συνεχίζουμε κάπως πιο χαλαρά και πιο συστηματικά.

Σχετικά με τη γραμματική, έφτιαξα χρωματιστά καρτελάκια με τους κανόνες που μαθαίνανε π.χ. ρήματα / -ω / -αίνω / ίζω κλπ ή ουσιαστικά / αρσενικά / -ος / -ης / -ας κλπ. Κάθε ένα από αυτά ήταν σε καρτελάκι με διαφορετικό σχήμα και χρώμα και έτσι γεμίσαμε, σταδιακά βέβαια, τους τρεις τοίχους του γραφείου της. Έτσι, και έγινε όμορφο το γραφείο της και τα έχει συνεχώς μπροστά της και τα χαζεύει. Ήταν ένας τρόπος να τα αφομοιώσει...

Όσον αφορά στην ορθογραφία, διακόσμισα με κοριτσίστικο τρόπο ένα κουτί παπουτσιών και το ονόμασα "ο μεγάλος θησαυρός μου". Μέσα σε αυτό βάζουμε σε κάθε μάθημα τις "δύσκολες" λέξεις της ορθογραφίας που έχει να μάθει κάθε φορά. Αυτό, πέρα από το ότι χάρηκε πάρα πολύ, τη βοήθησε πολύ στο να θυμάται τις λέξεις. Σε σημείο, δηλαδή, μετά από ένα μήνα να θυμάται λέξεις που είχαν κάνει πολύ παλιότερα, του επιπέδου "φοίνικας", "εργαλείο", "προτείνω" και τέτοια...

Έχοντας δουλέψει μαζί της 3,5 μήνες, η άποψή μου είναι ότι το παιδί δεν έχει μαθησιακές δυσκολίες, αλλά δεν έμαθε από την αρχή τι ακριβώς κάνουν στο δημοτικό σχολείο. Είδα και κάτι περσινά τετράδιά της και κατάλαβα ότι μάλλον κάτι τέτοιο πρέπει να ισχύει. Και εκτός αυτού θεωρώ τραγικό το λάθος των γονιών να μην τη βοηθήσουν καθόλου στην πρώτη τάξη, έστω βλέποντας τα μαθήματά της.

Ποια είναι η γνώμη σας;  : help

Συγγνώμη αν σας κούρασα... : ()