• Δεκέμβριος 16, 2018, 08:44:01
• Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
 
Νέα:
Όποιος θέλει να βοηθήσει στον τομέα των σημειώσεων θα βρει πληροφορίες εδώ

Αποστολέας Θέμα: Θέματα παιδαγωγικού περιεχομένου  (Αναγνώστηκε 23767 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος asimeniasfika

  • Απόφοιτη ΠΤΔΕ
  • Συντονιστής
  • Καμένος στον κύβο!
  • *****
  • Μηνύματα: 5387
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Θέματα παιδαγωγικού περιεχομένου
« Απάντηση #9 στις: Μάιος 05, 2012, 00:56:00 »
Κι εγώ θεωρώ ότι οι συμβουλές αυτού του άρθρου αναπαράγουν το τετριμμένο, δοκιμασμένο σύστημα για την πειθαρχία των παιδιών. Είναι τεχνοκρατικές συμβουλές που έδωσαν και σ' εμένα κάποιοι "μάχιμοι" εκπαιδευτική πριν λίγους μήνες, όταν συμμετείχα σε μία πρακτική κι έπρεπε να κάνω μάθημα σε ένα εικοσιπεντάρι τμήμα όπου τα παιδιά είχαν αποφασίσει να κάνουν τη φασαρία της χρονιάς. Άκουσα τότε συμβουλές όπως "στην έκτη πρέπει να είσαι σκύλα με τα παιδιά" εμπειρίες του τύπου "εγώ δε χαμογελούσα ποτέ και τα παιδιά με φοβούνταν, αλλά τους έκανα μάθημα" ή προειδοποιήσεις όπως "θα σου σπάσουν τα νεύρα, θα μισήσεις το επάγγελμα" και πραγματικά με απασχόλησε το ζήτημα.

Εγώ όμως θεωρώ πως ο σεβασμός μπορεί να κερδίζεται χωρίς να φωνάξεις ούτε μια φορά, χωρίς να χτυπήσεις το χέρι σου στο θρανίο, χωρίς να παριστάνεις το δεσμοφύλακα στα παιδιά, αρκεί να θέσεις εξαρχής κανόνες μαζί με τα παιδιά και να τους εξηγήσεις με σοβαρότητα γιατί επέλεξες τους συγκεκριμένους κανόνες. Αν δεν τα δουλεύεις εσύ, δε θα σε δουλεύουν κι αυτά.

Κατά τα άλλα, συμφωνώ στο ότι δεν πρέπει να διαλύουμε την ιδανική εικόνα του κόσμου από τόσο νωρίς στα παιδιά, ρόλος μας στη βαθμίδα την οποία αναλαμβάνουμε δεν είναι η απομυθοποίηση, αυτή πρέπει να την αναλάβουν οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας, που δυστυχώς δεν έχουν τις ανάλογες παιδαγωγικές γνώσεις για να το κάνουν.

Θα ήθελα να σημειώσω πως η περίπτωση να σε αποκαλούν τα παιδιά με το μικρό σου όνομα δε σημαίνει πάντα ότι δε σε σέβονται. Στο μοντεσσοριανό σχολείο, που είχαμε επισκεφτεί με το Ματσαγγούρα, τα παιδιά με το μικρό τους φώναζαν τους δασκάλους και παρόλα αυτά τους σέβονταν. Βέβαια εκεί εφαρμόζεται ένα μακράν διαφορετικό σύστημα αγωγής που ξεκινάει από την προνηπιακή ηλικία του παιδιού.

Και γενικά όσοι δείτε στις πρακτικές ότι χάνετε το παιχνίδι με την πειθαρχία, μην αποθαρρύνεστε. Στις πρακτικές είστε επισκέπτες και οι μαθητές είναι άγνωστοι, άλλο είναι να έχεις δική σου τάξη όλη τη χρονιά, εκεί μπορείς πιο εύκολα να βάλεις κάποιους κανόνες.

Αυτά πιστεύοντας ότι δεν είμαι και δε θα έπρεπε να θεωρούμαι ρομαντική που τα πιστεύω αυτά.
Εάν θέλετε να συνεργαστείτε ως συντονιστές στο φόρουμ, στείλτε μου προσωπικό μήνυμα ή επικοινωνήστε με το ptde.gr@gmail.com

Αποσυνδεδεμένος indianchief

  • Τριτάκι!
  • *****
  • Μηνύματα: 681
Απ: Θέματα παιδαγωγικού περιεχομένου
« Απάντηση #10 στις: Μάιος 05, 2012, 01:12:44 »


συμφωνώ με τα παραπάνω

Αποσυνδεδεμένος fenia

  • Πεμπτάκι!
  • *******
  • Μηνύματα: 1214
Απ: Θέματα παιδαγωγικού περιεχομένου
« Απάντηση #11 στις: Μάιος 14, 2012, 16:45:53 »
Πως πρέπει να είναι ο δάσκαλος

Εκπομπή Βίκυ Φλέσσα 'Στα Ακρα' Παρασκευή 10/06/2011 Καλεσμένος ο Xρίστος Τσολάκης Ομότιμος καθηγητής Νεοελληνικής Γλώσσας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ.
Σχολιάζει από το Α έως το Ω για την παιδεία και την εκπαίδευση.

http://www.youtube.com/watch?v=MnyH06vb2as&feature=related
'Τί είναι,όμως,ο εαυτός;
Είναι η επιτομή όλων όσα θυμόμαστε.
Γι' αυτό και το τρομακτικό στον θάνατο
δεν είναι η απώλεια του μέλλοντος,
αλλά η απώλεια του παρελθόντος.'

Αποσυνδεδεμένος CunduLunaVini

  • Πεμπτάκι!
  • *******
  • Μηνύματα: 1390
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Θέματα παιδαγωγικού περιεχομένου
« Απάντηση #12 στις: Φεβρουάριος 07, 2013, 20:34:09 »
Το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον. Αν θέτε, ρίξτε μια ματιά! ;)

http://nrd02w3.nured.auth.gr/nuredvortal/files/42/4201/maths/

Αποσυνδεδεμένος asimeniasfika

  • Απόφοιτη ΠΤΔΕ
  • Συντονιστής
  • Καμένος στον κύβο!
  • *****
  • Μηνύματα: 5387
  • Φύλο: Γυναίκα
Εάν θέλετε να συνεργαστείτε ως συντονιστές στο φόρουμ, στείλτε μου προσωπικό μήνυμα ή επικοινωνήστε με το ptde.gr@gmail.com

Αποσυνδεδεμένος VibeZ

  • Συντονιστής
  • Πρωτάκι!
  • *****
  • Μηνύματα: 185
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Θέματα παιδαγωγικού περιεχομένου
« Απάντηση #14 στις: Φεβρουάριος 26, 2013, 00:08:17 »
Πως πρέπει να είναι ο δάσκαλος

Εκπομπή Βίκυ Φλέσσα 'Στα Ακρα' Παρασκευή 10/06/2011 Καλεσμένος ο Xρίστος Τσολάκης Ομότιμος καθηγητής Νεοελληνικής Γλώσσας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ.
Σχολιάζει από το Α έως το Ω για την παιδεία και την εκπαίδευση.

http://www.youtube.com/watch?v=MnyH06vb2as&feature=related

Ντάξει τα 'σπασε η Φλέσσα στο τέλος με το κοπλιμάν! Πιο "στα άκρα" δεν γίνεται.. xD
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 26, 2013, 00:10:00 από VibeZ »
Life begins at the end of your comfort zone. .

Αποσυνδεδεμένος asimeniasfika

  • Απόφοιτη ΠΤΔΕ
  • Συντονιστής
  • Καμένος στον κύβο!
  • *****
  • Μηνύματα: 5387
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Θέματα παιδαγωγικού περιεχομένου
« Απάντηση #15 στις: Αύγουστος 03, 2013, 13:42:39 »
Σ' αυτό το επεισόδιο από εκπομπή της ΕΡΤ ένας καθηγητής του πανεπιστημίου της Πάτρας αναλύει κάποιες ταινίες εκπαιδευτικού περιεχομένου. Μεταξύ αυτών "Το καναρινί ποδήλατο", "Ο Ψύλλος", ο "Νόμος 4000" και "Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο."

Αξίζει να το παρακολουθήσετε.
http://www.youtube.com/watch?v=auzNntiklZY
Εάν θέλετε να συνεργαστείτε ως συντονιστές στο φόρουμ, στείλτε μου προσωπικό μήνυμα ή επικοινωνήστε με το ptde.gr@gmail.com

Αποσυνδεδεμένος Νάσος

  • Πρωτάκι!
  • ***
  • Μηνύματα: 170
  • Φύλο: Άντρας
Απ: Θέματα παιδαγωγικού περιεχομένου
« Απάντηση #16 στις: Αύγουστος 04, 2013, 15:42:25 »
Εξαιρετική η εκπομπή.Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η ταινία το καναρινί ποδήλατο.Αξίζει τον κόπο να τη δείτε όσοι δεν την έχετε δει.

Αποσυνδεδεμένος fenia

  • Πεμπτάκι!
  • *******
  • Μηνύματα: 1214
Απ: Θέματα παιδαγωγικού περιεχομένου
« Απάντηση #17 στις: Αύγουστος 05, 2013, 23:19:50 »
Πράγματι ενδιαφέρον βίντεο!
'Τί είναι,όμως,ο εαυτός;
Είναι η επιτομή όλων όσα θυμόμαστε.
Γι' αυτό και το τρομακτικό στον θάνατο
δεν είναι η απώλεια του μέλλοντος,
αλλά η απώλεια του παρελθόντος.'