• Οκτωβρίου 14, 2019, 06:36:15
• Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
 
Νέα:
Παρακαλούμε πολύ να αναρτάτε στο φόρουμ την ύλη μαθημάτων
και τα θέματα εξετάσεων που γνωρίζετε.

Αποστολέας Θέμα: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση - Θέματα  (Αναγνώστηκε 9844 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος asimeniasfika

  • Απόφοιτη ΠΤΔΕ
  • Συντονιστής
  • Καμένος στον κύβο!
  • *****
  • Μηνύματα: 5387
  • Φύλο: Γυναίκα
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση - Θέματα
« στις: Μαρτίου 28, 2011, 23:17:44 »
Τίτλος: Τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση - Θέματα
Αποστολή από: lydia89 στις 14 Ιούνιος, 2008, 20:55:17
Θέματα Ιουνίου 2008

1) α) Μας ζητούσε να γράψουμε ποιες διευκολύνσεις και παιδαγωγικά οφέλη έχει η χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία των φυσικομαθηματικών μαθημάτων.
   
    β) Ποιες επιθυμητές αλλαγές θα μπορούσε να φέρει ο δάσκαλος με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

2) Ποια η συμβολή των εποικοδομιστικών θεωριών στην κατανόηση της διαδικασίας της μάθησης;Σε τι διαφέρουν από τις συμπεριφοριστικές  προσεγγίσεις;Ποια είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά ενός καλού, εποικοδομιστικού περιβάλλοντος μάθησης στο σχολείο;

3) Τι είδους αλλαγές μπορεί να επιφέρει στην εκπαιδευτική διαδικασία η παιδαγωγική αξιοποίηση των δικτύων;

Απαντάμε 2 από τα 3 θέματα

Τίτλος: Απ: Τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση - Θέματα
Αποστολή από: indianchief στις 10 Ιούλιος, 2009, 15:53:18
Θέματα Ιουλίου 2009

(Οι εκφωνήσεις των θεμάτων ήταν ιδιαίτερα εκτενείς και αν κάποιος τις θυμάται καλύτερα καλό θα ήταν να συμπληρώσει. Θα προσπαθήσω να γράψω απλώς την κεντρική ιδέα)

Να απαντήσετε στα 2 από τα 3 θέματα


Θέμα 1ο
Α) Σύγκριση μεταξύ βιβλίου και νέων τεχνολογιών στην διδασκαλία των μαθηματικών.
(έπρεπε να συγκρίνεις τη χρήση ενος βιβλίου με τη χρήση ενός ανοιχτού, αλληλεπιδραστικού, δυναμικού και μοντελοποιητικού λογισμικού με αντικειμενο τη διδασκαλία της έννοιας της συνάρτησης ή κάποιας άλλης δυσνόητης για τους μαθητές αφηρημένης έννοιας. από Dim72)
Β) Να δώσετε ιδέες σε έναν εκπαιδευτικό για να χρησιμοποιήσει τον υπολογιστή στην διδασκαλία ενός μαθήματος που εσείς βρίσκατε ανιαρό στο σχολείο (διευκρίνισε πως ήθελε τα πλεονεκτήματα των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία)

Θέμα 2ο
Σκεφτείτε πως ένας εκπαιδευτικός ζητάει την βοήθειά σας για να του δώσετε ιδέες ώστε να αξιοποιήσει ένα λογισμικό πρόγραμμα που θα κάνει την διδασκαλία του μαθήματος της Γεωγραφίας βιωματική και ενδιαφέρουσα για τα παιδιά. Υποτίθεται πως τα παιδιά θα εκτελούσαν μια διαθεματική εργασία με θέμα τις Κυκλάδες με την μορφή ξενάγησης σε φίλους που θα περιελάμβανε αξιοθέατα, μουσική, τοπικά γεωγραφικά στοιχεία, παραδοσιακούς χορούς κλπ. Σκεφτείτε πως το κείμενο αυτό θα δημοσιευόταν και στο διαδίκτυο ώστε να φέρει κι άλλους εκπαιδευτικούς που δεν είναι εξοικειωμένοι πιο κοντά στο θέμα των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.

Θέμα 3ο
Α) Πολλοί υποστηρίζουν πως για να εισηγηθούν οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση πρέπει να υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις στα σχολεία όπως η τεχνολογική υποδομή, η παιδευτική κατάρτιση των εκπαιδευτικών αλλά και αλλαγές στο τρόπο που γίνεται το μάθημα. Ποια η γνώμη σας πάνω σ’ αυτό το θέμα;
Β) Να δώσετε επιχειρήματα για την προώθηση της συνεργατικής μάθησης μέσω των νέων τεχνολογιών (για αυτή την ερώτηση δεν είμαι και πολύ σίγουρη..)

(Οπως φαίνεται αλλά όπως τόνισε και ο ίδιος,τα θέματα βασίζονταν κυρίως στην κριτική σκέψη και λιγότερο στο βιβλίο)



Τίτλος: Απ: Τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση - Θέματα
Αποστολή από: Agios10 στις 30 Ιούνιος, 2010, 23:53:19
Θέματα Ιουνίου 2010

http://img248.imageshack.us/img248/4136/96363869.jpg
Εάν θέλετε να συνεργαστείτε ως συντονιστές στο φόρουμ, στείλτε μου προσωπικό μήνυμα ή επικοινωνήστε με το ptde.gr@gmail.com

Αποσυνδεδεμένος asimeniasfika

  • Απόφοιτη ΠΤΔΕ
  • Συντονιστής
  • Καμένος στον κύβο!
  • *****
  • Μηνύματα: 5387
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση - Θέματα
« Απάντηση #1 στις: Σεπτεμβρίου 24, 2011, 22:43:36 »
Θέματα Ιουνίου 2011 (από Ianos)

1. Βασικά σημεία συμπεριφορισμού, εφαρμογές του σε εκπαιδευτικά λογισμικά

2. Κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικών λογισμικών

3. Σχεδιασμός παιδαγωγικής δραστηριότητας για γνωστικό αντικείμενο του Δημοτικού,με χρήση ιστοσελίδων(Google Earth,Wiki,Blogs,Youtube) και ιστοσελίδων με εκπαιδευτικό ύλικό,πάντα με στοιχεία εποικοδομιτισμού.

4.Διαδραστικός πίνακας,διαφορές με άλλες μορφες των ΤΠΕ όπως το video

5. Αναφορά και σχολιασμός εκπαιδευτικών λειτουργιών των ΤΠΕ
Εάν θέλετε να συνεργαστείτε ως συντονιστές στο φόρουμ, στείλτε μου προσωπικό μήνυμα ή επικοινωνήστε με το ptde.gr@gmail.com

Αποσυνδεδεμένος lne

  • Συντονιστής
  • Τριτάκι!
  • *****
  • Μηνύματα: 570
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση - Θέματα
« Απάντηση #2 στις: Ιουλίου 25, 2014, 13:57:27 »
Θέματα Ιουλίου 2014

1. Διαμόρφωση σχεδίου διδασκαλίας με συγκεκριμένες εφαρμογές και προγράμματα ΤΠΕ για τη θεματική ενότητα Ηφαίστεια-Σεισμοί
2. Να γράψετε τα στοιχεία των θεωριών μάθησης που χρησιμοποιήθηκαν για τη διαμόρφωση του σχεδίου διδασκαλίας για το συγκεκριμένο κεφάλαιο.
3. Πλεονεκτήματα των εφαρμογών ΤΠΕ στο συγκεκριμένο κεφάλαιο σε σχέση με την παραδοσιακή διδασκαλία
4. Με ποια κριτήρια αξιολογείτε τις συγκεκριμένες εφαρμογές και προγράμματα που χρησιμοποιήσατε για το σχέδιο διδασκαλίας.

Όλα τα θέματα ήταν υποχρεωτικά.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουλίου 25, 2014, 20:55:38 από λιβελούλα »

Αποσυνδεδεμένος Zoe

  • Νηπιαγωγείο!
  • **
  • Μηνύματα: 49
Απ: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση - Θέματα
« Απάντηση #3 στις: Σεπτεμβρίου 09, 2015, 11:34:29 »
Θέματα Σεπτεμβρίου 2015
 
Η διατύπωση δεν είναι καθόλου ακριβής αλλά πιάνει το νόημα, όποιος θυμάται καλύτερα ας βοηθήσει.

1. Είστε εκπαιδευτικός και θέλετε να επεκτείνετε την παραδοσιακή διδασκαλία και να χρησιμποιήσετε ψηφιακό εκπαιδευτικό λογισμικό
α) Με ποιά κριτήρα θα αξιολογούσατε ένα τέτοιο υλικό έτσι ώστε να το χρησιμοποιήσετε;
β) Ανάλυσε το παράδειγμα των αλληλεπιδράσεων μεταξύ μαθητή-εκπαιδευτικού-σχεδιαστή.

2. Ποιές είναι οι εκπαιδευτικές λειτουργίες του υπολογιστή και ποιές από αυτές θα μπορούσαν να βρουν εφαρμογή στο Δημοτικό σχολείο;


Όλα τα θέματα ήταν υποχρεωτικά.

Αποσυνδεδεμένος angel06

  • Προνήπιο!
  • *
  • Μηνύματα: 7
Απ: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση - Θέματα
« Απάντηση #4 στις: Ιουνίου 26, 2016, 16:55:25 »
Θέματα Ιουνίου 2016

Αφορούσαν τα "Δικαιώματα του παιδιού" της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Στ' Δημοτικού. Μάς δόθηκε φωτοτυπημένη αυτή η ενότητα του βιβλίου (σελ. 93-94) και ακολουθούσε το εξής κείμενο: Θέλετε να διδάξετε τη συγκεκριμένη ενότητα με τη βοήθεια των ΤΠΕ.
α. Να γράψετε ένα σχέδιο διδασκαλίας αναφέροντας συγκεκριμένα εργαλεία των ΤΠΕ που χρησιμοποιήσατε, όπως και κάποια πχ των εφαρμογών τους.
β.Σε ποιες θεωρίες μάθησης στηριχτήκατε για τη χρήση αυτών των εργαλείων;
γ. Ποια πλεονεκτήματα έχει αυτή η διδασκαλία με τη χρήση των ΤΠΕ σε σχέση με την παραδοσιακή διδασκαλία;
δ. Πώς θα αξιολογήσετε το υλικό που θα χρησιμοποιήσετε για τη διδασκαλία σας;

Έπρεπε να απαντήσουμε υποχρεωτικά σε όλες τις ερωτήσεις.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 26, 2016, 18:05:42 από asimeniasfika »

Αποσυνδεδεμένος λιβελούλα

  • Συντονιστής
  • Τεταρτάκι!
  • *****
  • Μηνύματα: 910
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση - Θέματα
« Απάντηση #5 στις: Σεπτεμβρίου 21, 2016, 01:37:16 »
Θέματα Σεπτεμβρίου 2016

Α)Η αξιοποίηση του υπολογιστή ως εποπτικό μέσο και ως γνωστικό αντικείμενο στη διδασκαλία της πληροφορικής.
Β)Να περιγράψετε μια δραστηριότητα για ένα θέμα που θα διδάξετε στην πρωτοβάθμια με τη χρήση ΤΠΕ και να πείτε τι πλεονεκτήματα θα έχει σε σχέση με την παραδοσιακή διδασκαλία. Ποια/ποιες θεωρίες χρησιμοποιήσατε και γιατί;
Γ)Logo, Scratch, σε τι βοηθάει ο προγραμματισμός τα παιδιά.

Απαντήστε στα 2 από τα 3 θέματα.
Άμμος ήτανε προτού γυαλί να γίνει...

Αποσυνδεδεμένος TheReader

  • Συντονιστής
  • Νηπιαγωγείο!
  • *****
  • Μηνύματα: 71
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση - Θέματα
« Απάντηση #6 στις: Ιουνίου 16, 2017, 22:05:40 »
Θέματα Ιουνίου 2017

Καταρχάς είχε 12 θέματα που έπιαναν διαφορετικό αριθμό μονάδων, και από αυτά έπρεπε να διαλέξουμε τόσα όσα απαιτούνταν για ένα σύνολο 100 μονάδων. Ήμασταν χωρισμένοι σε ομάδες και αυτά είναι τα θέματα που θυμάμαι (όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά):

1.1) Ορισμός ΤΠΕ
1.2) Τι είναι η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διδασκαλία;
2) Ποιες είναι οι εκπαιδευτικές λειτουργίες του υπολογιστή; (Επιγραμματική αναφορά)
3) Εκτός από την προγραμματισιμότητά του, ποια άλλα χαρακτηριστικά έχει ο υπολογιστής που τον ξεχωρίζουν από τα άλλα μέσα διδασκαλίας;
4) Να αναπτύξετε συνοπτικά τα βασικά χαρακτηριστικά των θεωριών μάθησης που χρησιμοποιούνται ως θεωρητικό υπόβαθρο για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση.
5) Να συμπληρώσετε τα δύο κενά στο μοντέλο αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού "παράδειγμα των αλληλεπιδράσεων" και να περιγράψετε συνοπτικά μία από τις τρεις διαστάσεις.
6) Ποια τα κριτήρια παιδαγωγικού περιεχομένου αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού.
7) Μικρή άσκηση συμπλήρωσης κενών σχετικά με τη γραμμική πλοήγηση.
8.) Μας είχε μια οθόνη από λογισμικό. Να πούμε τι είδους είναι και για ποιους λόγους θα αξιοποιούσατε ένα τέτοιο λογισμικό στη διδασκαλία σας.
9) Μας είχε τύπους λογισμικών και έπρεπε να τα κατατάξουμε σε: συστήματα μάθησης μέσω ανακάλυψης, διερεύνησης και οικοδόμησης ή λογισμικά εξάσκησης και καθοδήγησης ή συστήματα αναζήτησης, έκφρασης και επικοινωνίας της πληροφορίας.
10) Μικρή άσκηση σχετικά με τη Logo.
11) Τι είναι η επαυξημένη πραγματικότητα;
12) Να βάλουμε tick στο σωστό κουτάκι (Σωστό ή Λάθος) για το ποια αποτελούν πρότυπα ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, να επιλέξουμε ένα από αυτά και να το περιγράψουμε συνοπτικά.

Η ζωή μου: Μια αγκαλιά, ένα χαμόγελο κι ένα βιβλίο.

Αποσυνδεδεμένος emmanouela96

  • Προνήπιο!
  • *
  • Μηνύματα: 10
Απ: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση - Θέματα
« Απάντηση #7 στις: Ιουνίου 25, 2018, 22:18:00 »
Θέματα Ιουνίου 2018

Έπρεπε να απαντήσουμε σε τόσες ερωτήσεις, ώστε να φτάσουμε στους 100 βαθμούς. Συνολικά οι ερωτήσεις έπιαναν 110 βαθμούς, οπότε έπρεπε να επιλέξουμε ένα συνδυασμό ερωτήσεων που να αντιστοιχεί αυστηρά έως και τους 100 βαθμούς.

Α. Ορισμός Τ.Π.Ε. (2,5  βαθμοί)
Β. Τι σημαίνει ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση; (2,5 βαθμοί)
Γ. Ποιες είναι οι 4 λειτουργίες του υπολογιστή (επιγραμματικά). (5 βαθμοί)
Δ. Εκτός από την προγραμματισιμότητα, να αναφέρετε συνοπτικά τις ιδιότητες του υπολογιστή  του υπολογιστή. (15 βαθμοί)
Ε. Να αναφέρετε τα βασικά στοιχεία της θεωρίας του εποικοδομισμού, που σχετίζονται με τις ΤΠΕ. (30 βαθμοί)
ΣΤ. Έπρεπε να συμπληρώσουμε το σχήμα αλληλεπιδράσεων (έδινε τον σχεδιαστή και έλειπαν ο εκπαιδευτικός και ο μαθητής). Να περιγράψετε όποια    από τις τρεις διαστάσεις θέλετε (π.χ. δασκάλου - μαθητή) (20 βαθμοί)
Ζ. Ποια είναι τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης ενός εκπαιδευτικού λογισμικού (15 βαθμοί)
Η. Να συμπληρώσετε τα κενά ( ήταν 2 κενά σχετικά με την γραμμική διάταξη πληροφορίας του συμπεριφορισμού) (2,5 μονάδες)
Θ. Είχε διάφορα λογισμικά - εφαρμογές ίντερνετ και έπρεπε να τα κατατάξουμε ανάλογα με το είδος σε μάθηση με ανακάλυψη και οικοδόμηση, σε  συστήματα αναζήτησης, έκφρασης και επικοινωνίας της πληροφορίας και σε προγράμματα καθοδηγούμενης διδασκαλίας. (15 μονάδες)
Ι. Συμπλήρωση κενών -3 νομίζω- σχετικά με τον Papert και την Logo. (2,5 μονάδες)

* Η διατύπωση δεν είναι ακριβής.


Αποσυνδεδεμένος Petite

  • Προνήπιο!
  • *
  • Μηνύματα: 2
Απ: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση - Θέματα
« Απάντηση #8 στις: Σεπτεμβρίου 14, 2019, 23:02:56 »
Θέματα Σεπτεμβρίου 2019

1. Ο υπολογιστής ως γνωστικό αντικείμενο.

2. Να περιγράψουμε μια δραστηριότητα και να πούμε τα πλεονεκτήματα σε σχέση με παραδοσιακή διδασκαλία.

3. Χαρακτηριστικά συμπεριφορισμού και εποικοδομισμού.

Τα θέματα δεν είναι ακριβείς. Να διαλέξουμε 2