• Ιουλίου 18, 2019, 03:51:35
• Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
 
Νέα:
Παρακαλούμε πολύ να αναρτάτε στο φόρουμ την ύλη μαθημάτων
και τα θέματα εξετάσεων που γνωρίζετε.

Αποστολέας Θέμα: Διδακτική των Μαθηματικών ΙΙ - Θέματα  (Αναγνώστηκε 7674 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος asimeniasfika

  • Απόφοιτη ΠΤΔΕ
  • Συντονιστής
  • Καμένος στον κύβο!
  • *****
  • Μηνύματα: 5394
  • Φύλο: Γυναίκα
Διδακτική των Μαθηματικών ΙΙ - Θέματα
« στις: Σεπτεμβρίου 24, 2011, 22:52:05 »
Θέματα Ιουνίου 2011

(από lydia89)

Θέμα 1ο:

α) Μας έδινε μια εικόνα από βιβλίο μαθηματικών Α΄τάξης, όπου ο συγγραφέας αναπαριστούσε σε αριθμητήρι την πρόταση για την πρόσθεση με υπέρβαση στη δεκάδα (το είχαμε δει και στις παραδόσεις). Το ερώτημα ήταν αν συμφωνούμε/διαφωνούμε με τη λύση και γιατί.

β) Μια δασκάλα ζητά από τους μαθητές να σηκώσουν ψηλά 3 δάχτυλα. Στη συνέχεια να σηκώσουν άλλα τόσα ώστε να γίνουν 7. Ποια ευκαρία μάθησης παρέχει αυτή η άσκηση; (επίσης είχε διδαχθεί στις παραδόσεις).

Θέμα 2ο:


α) Βρισκόμαστε στη δραστηριότητα με την κυρία Ζαχαρούλα και τις καραμέλες (από παραδόσεις). Εξηγήστε έναν λόγο για τον οποίον είναι χρήσιμη αυτή η δραστηριότητα.

β) Η κυριά Ζαχαρούλα έχει 6 ρολά από καραμέλες (υπήρχε σχήμα). Ένας πελάτης ζητά 43 καραμέλες. Έχοντας τα παιδιά κατανοήσει το σχηματισμό ρολών με δέκα καραμέλες, μας ζητά να ζωγραφίσουμε μια λύση που θα μπορούσε να σκεφτεί ένας μαθητής.

Θέμα 3ο

α) Έδινε ένα σχήμα αυλής με πλακάκια. Δίπλα άλλη μια αυυλή με μια σειρά πλακών παραπάνω, όπου κάποια κρύβονταν κάτω από μια ομπρέλα (υπήρχε παρόμοια εικόνα στις παραδόσεις). Πώς μπορείτε να βοηθήσετε τους μαθητές να μετρήσουν τις πλάκες; Ποια ιδιοότητα του πολλαπλασιασμού θα ενθαρρύνετε; Εξηγήσετ μια λύση από μαθητή σας.

β) Γράψτε ένα πρόβλημα όπου να φαινεται ότι δεν είναι δυνατόν να ισχύει:

12: (4+2)= 12:4 + 12:2

Θέμα 4ο

α) Μας έδινε μια εικόνα με ένα κομμάτι τυρί. "Το κομμάτι αυτό ζυγίζει 1200γρ. Κόψτε τα 800γρ" Γράψτε μια πιθανή λύση από μαθητή Ε τάξης και συμβολίστε την με κλάσματα.

β) Δυο μαθητές λύνουν ένα πρόβλημα με κάτι σοκολάτες. Είχαν 4 σοκολάτες, τις χώρισαν σε 5 κομμάτια την καθεμιά. Έπρεπε να βρουν μερίδια 3/5. Πόσα μερίδια βρήκαν; Ο ένας απαντά 6και2/5 ο άλλος 6και2/3. Τι κρύβεται πίσω από τις λύσεις του κάθε μαθητή;

Θέμα 5ο


α) Σε μια τάξη το 10% των μαθητών έχει σκύλο και το 15% κάποιο άλλο κατοικίδιο. Η δασκάλα ρωτά αν το 25% έχει κατοικίδιο και οι μαθητές απαντούν ναι, έχοντας προσθέσει τα ποσοστά. Χρησιμοποιώντας ένα αριθμητικό παράδειγμα προσπαθήστε να στηρίξετε τους μαθητές σε σχέση με την κατανόηση των ποσοστών (κάτι τέτοιο- δε θυμάμαι την εκφώνηση).

β) Μια μαθήτρια δεν μπορεί να καταλάβει ποιο ποσοστό του 80 είναι το 60. Γράψτε μια πιθανή λύση με τη βοήθεια διπλής αριθμογραμμής (η λύση να περιορίζεται μόνο σε αυτό).

Απαντάμε σε όλα τα θέματα.

Εάν θέλετε να συνεργαστείτε ως συντονιστές στο φόρουμ, στείλτε μου προσωπικό μήνυμα ή επικοινωνήστε με το ptde.gr@gmail.com

Αποσυνδεδεμένος starfish

  • Πρωτάκι!
  • ***
  • Μηνύματα: 115
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Διδακτική των Μαθηματικών ΙΙ - Θέματα
« Απάντηση #1 στις: Ιουνίου 16, 2012, 13:39:43 »
Θέματα Ιουνίου 2012

Θέμα 1ο

Α) Περιγράψτε μια δραστηριότητα για την 1η δημοτικού με σχηματισμούς δαχτύλων που να αναδεικνύονται οι αριθμητικές σχέσεις μεταξύ των αριθμών.  Β) Δίνεται να βρεθεί ο υπολογισμός του '5+4'. Ποια απάντηση από τους μαθητές θα ήταν ικανοποιητική για σας, που θα φανερώνει πως έχουν αντιληφθεί επαρκώς τις αριθμητικές σχέσεις;

Θέμα 2ο


Ο Κώστας έχει 14 καραμέλες, ο Γιάννης έχει 6 καραμέλες. Πόσες καραμέλες πρέπει να αφήσει ο Κώστας για να έχουν και τα δύο παιδιά τον ίσο αριθμό καραμέλων; Α) Γράψτε μια λύση που θα έδιναν οι μαθητές, που να μη στηρίζονται στην αρίθμηση. Β) Περιγράψτε τη διαδικασία που θα εξηγούσατε στους μαθητές τη λύση με: ι) αριθμητήριο ιι) μαθηματικά σύμβολα.

Θέμα 3ο

Στο "κατάστημα της κ.Ζαχαρούλας" σε κάθε ρολό μπαστουνάκι υπάρχουν 10 κυβάκια, τα μπαστουνάκια είναι 8. Πόσα είναι όλα τα κυβάκια;  Οι μαθητές μετράνε κάθε μπαστουνάκι  10, 20, 30....80 και φωνάζουν "είναι 80 ρολά". Α) Πώς αντιλαμβάνονται οι μαθητές τα μπαστουνάκια; Β) Δίνεται το άθροισμα 36+39. Περιγράψτε μια λύση που μπορεί να δώσει ο μαθητής και σχεδιάστε τη, στην άδεια αριθμογραμμή.

Θέμα 4ο

Δίνεται το γινόμενο "8x5". Α) Με ποιους δύο διαφορετικούς τρόπους μπορούν δύο μαθητές να το λύσουν, ώστε να δηλώνεται η σχέση των γινομένων μεταξύ τους; Β) Δίνεται στους μαθητές Ε' δημοτικού να λύσουν το παρακάτω πρόβλημα: 400γρ. μαρμελάδας Α κοστίζουν 1,28€, 300γρ μαρμελάδας Β κοστίζουν 1,20€. Ποια μαρμελάδα είναι πιο φθηνή; Γράψτε 2 διαφορετικούς τρόπους που θα μπορούσαν να λύσουν το πρόβλημα δύο μαθητές. 

Θέμα 5ο

Α) Εξηγήστε πώς το δίπλωμα μιας χαρτοταινίας σε 15 ίσα κομμάτια, μπορεί να βοηθήσει στην κατανόηση των ισοδύναμων κλασμάτων. Β) Σε μαθητές γ' δημοτικού, τους ζητείται να μοιράσουν 2 πίτσες σε 3 παιδιά. Ο ένας μαθητής απάντησε πως τα παιδιά θα πάρουν το 1/2 της πίτσας και το 1/3 πίτσας. (έδινε δύο σχήματα κύκλους που απεικόνιζαν 2 πίτσες. Η πρώτη ήταν χωρισμένη σε δύο ίσα μέρη, η δεύτερη χωρισμένη αρχικά σε δυο ίσα μέρη, απλά στο δεύτερο μέρος ξανά χωρισμένη σε 3 άνισα μέρη.) Σε ποια δύο σημεία από την απάντηση που έδωσε ο μαθητής, θα κάνατε συζήτηση στην τάξη με τους μαθητές;

Να απαντηθούν και τα 5 θέματα.

(Τα θέματα είναι διατυπωμένα στο περίπου, δεν τα θυμόμουν ακριβώς. Όποιος βρει κάποιο λάθος στη διατύπωση, να το διορθώσει! Ειδικά στο 3ο θέμα το Α) πρέπει να το έχω γράψει εντελώς λάθος, δεν το θυμάμαι καθόλου. )
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 16, 2012, 19:40:55 από asimeniasfika »

Αποσυνδεδεμένος asimeniasfika

  • Απόφοιτη ΠΤΔΕ
  • Συντονιστής
  • Καμένος στον κύβο!
  • *****
  • Μηνύματα: 5394
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Διδακτική των Μαθηματικών ΙΙ - Θέματα
« Απάντηση #2 στις: Ιουνίου 17, 2013, 22:14:09 »
Θέματα Ιουνίου 2013

Θέμα 1ο
1) Να αναφέρετε μία δραστηριότητα που θα κάνατε με μαθητές Α' Δημοτικού για να εξοικειωθούν με τους σχηματισμούς των δακτύλων τους.
2) Να αναφέρετε έναν τρόπο που θα μπορούσε να σκεφτεί ένας μαθητής για να βρει πόσο κάνει 7Χ9 αφού έχει ήδη μάθει ότι 7Χ8=56 και να εξηγήσετε αναλυτικά τον τρόπο σκέψης του

Θέμα 2ο
1) Να κάνετε πάνω στην άδεια αριθμογραμμή με δύο τρόπους την αφαίρεση 93-69
2) Πώς θα έκανε ένας μαθητής στο αριθμητήρι με τις δίχρωμες χάντρες το πρόβλημα: "Βάλε 7 ανθρώπους μέσα σε ένα λεωφορείο. Βάλε άλλους 8 ανθρώπους μέσα στο λεωφορείο. Πόσοι άνθρωποι μπήκαν συνολικά;" και πώς ακριβώς θα κατέληγε στην απάντηση "15 άνθρωποι"

Θέμα 3ο
1) Από τη σειρά των προβλημάτων με τις καραμέλες στο ζαχαροπλαστείο, σε μια τάξη όπου οι μαθητές γνωρίζουν ότι ένα ρολό ισούται με δέκα καραμέλες, με ποιους τρόπους θα έδειχναν τις 58 καραμέλες που είναι πάνω στον πάγκο; Σε τι θα τους στήριζε αυτή η δραστηριότητα μελλοντικά;
2) Σε μαθητές Γ' Δημοτικού δίνουμε το πρόβλημα: "Αγοράσαμε 18 παγωτίνια και το καθένα έκανε 25 λεπτά. Πόσα λεπτά πληρώσαμε συνολικά;" Να αναφέρετε δύο τρόπους με τους οποίους θα το έλυναν οι μαθητές γνωρίζοντας πως δεν έχουν διδαχθεί τον κάθετο πολλαπλασιασμό.

Θέμα 4ο
1) Από μαθητές Β' Δημοτικού ζητάμε να βρουν πώς μπορούν να διαταχθούν 12 θρανία σε σειρές με ίσο αριθμό θρανίων. Εξηγήστε πώς από τη συζήτηση που κάνουν μεταξύ τους για τις αριθμητικές σχέσεις προκύπτει μια πρώτη κατανόηση της αντιμεταθετικής ιδιότητας του πολλαπλασιασμού.
2) Ποιος ο σκοπός προβλημάτων του τύπου "5 παιδιά μοιράζονται δίκαια 4 πίτσες. Για να φάει κάθε παιδί μισή ποσότητα πίτσας, πόσα θα είναι τα παιδιά και πόσες οι πίτσες;"
Διευκρίνηση: μισή ποσότητα πίτσας σημαίνει μισή ποσότητα σε σχέση με την ποσότητα πίτσας που έφαγε το κάθε παιδί στην παρέα με τα 5 παιδιά και τις 4 πίτσες. Δε χρειαζόταν να λυθεί το πρόβλημα, αλλά να αναφερθεί μόνο ο σκοπό του.

Θέμα 5ο
1) Έχουμε τρία δοχεία γάλατος. Το πρώτο είναι γεμάτο 1/2, το δεύτερο 1/4 και το τρίτο 1/5. Να εξηγήσετε δύο πιθανά επιχειρήματα των μαθητών σας για το ότι δε χωράει το γάλα των τριών δοχείων σε ένα τέταρτο ίδιο δοχείο.
2) Δραστηριότητα από βιβλίο Δημοτικού με πλέγμα με τετραγωνάκια. Είχε τα γινόμενα 2Χ6 και 6Χ2 και ζητούσε από τα παιδιά να συμπληρώσουν τα τετραγωνάκια. Γιατί δεν ενδείκνυται μια τέτοια δραστηριότητα για τους μαθητές σας;

Οι διατυπώσεις δεν είναι ακριβείς.
Απαντούσαμε και στα 5 θέματα.

« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 17, 2013, 22:34:10 από asimeniasfika »
Εάν θέλετε να συνεργαστείτε ως συντονιστές στο φόρουμ, στείλτε μου προσωπικό μήνυμα ή επικοινωνήστε με το ptde.gr@gmail.com

Αποσυνδεδεμένος Nef.eli

  • Προνήπιο!
  • *
  • Μηνύματα: 9
  • Φύλο: Γυναίκα
Απ: Διδακτική των Μαθηματικών ΙΙ - Θέματα
« Απάντηση #3 στις: Ιουνίου 11, 2016, 11:51:35 »
Θέματα Ιουνίου 2016

ΘΕΜΑ 1
Ζητατε απο τα παιδια να σηκωσουν πανω απο το κεφαλι τους 7 δαχτυλα. Α) γραψτε τρεις τροπους που μπορει να το κανουν Β) γραψτε δυο προβληματα που να αξιοποιουν αυτη τη μεθοδο
ΘΕΜΑ 2
Δινετε στους μαθητες να κανουν τις πραξεις: 3+4=__,  4+4=__,  4+5=__. Α) γραψτε δυο τροπους που περιμενετε οι μαθητες να δωσουν την απαντηση 9 στη τελευταια πραξη Β) εξηγηστε γιατι η παρακατω ασκηση του βιβλιου δεν δινει στους μαθητες τη δυνατοτητα να μαθουν (εδινε μια εικονα οπου ειχε το νουμερο 3 και 4 και ειχε χρωματιστα τετραγωνα και απο διπλα να συμπληρωσεις τις πραξεις με τη σειρα 0+3, 1+2, 2+1, 3+0 κ.ο.κ)
ΘΕΜΑ 3
Σε μια αδεια αριθμογραμμη Α) γραψτε δυο τροπους που οι μαθητες σας θα βρουν τη λυση 84-19 Β)  Πώς θα έκανε ένας μαθητής στο αριθμητήρι με τις δίχρωμες χάντρες το πρόβλημα: "Βάλε 7 ανθρώπους μέσα σε ένα λεωφορείο. Βάλε άλλους 8 ανθρώπους μέσα στο λεωφορείο. Πόσοι άνθρωποι μπήκαν συνολικά;" και πώς ακριβώς θα κατέληγε στην απάντηση "15 άνθρωποι" γραφτε τρεις πιθανες λυσεις.
ΘΕΜΑ 4
Διχνετε στους μαθησες σας για 6 δευτερολεπτα το ζαρι με τον αριθμο εξι. Α) γραφτε τρεις πιθανους τροπους που οι μαθητες σας θα καταλαβουν οτι το ζαρι δειχνει 6 Β) στο προβλημα ,με τη κυρια Ζαχαρουλα (απο τις παραδωσεις) ζητατε απο τους μαθητες σας να τακτοποιησουν στον παγκο της διαφορες ποσοτητες απο καραμελες. Γραψτε δυο λογους που διδασκετε στους μαθητες σας αυτη τη μεθοδο
ΘΕΜΑ 5
Δινετε το παρακατω προβλημα στους μαθητες σας : " η μαρια εφαγε τη μιση πιτσα και ο γιαννης εφαγε τη μιση απο μια αλλη πιτσα, γραψτε γιατι μπορει να μην εφαγαν την ιδια ποσοτητα" Α) Γραψτε τι περιμενετε να σχεδιασουν οι μαθητες σας για να σας δειξουν οτι καταλαβαν. Β) δινετε στους μαθητες σατ το προβλημα: "μια παρεα 5 παιδιων μοιραστηκε δικαια 4 σοκολατες, μια αλλη παρεα 5 παιδιων μοιραστηκε δικαια 3 σοκολατες. Γραψτε γιατι ειναι πιο δικαιο αν ολα τα παιδια (10) μοιραστουν ολες τις σοκολατες (7)". Γραψτε 2 τροπους που περιμενετε τα παιδια να δικαιολογησουν την απαντηση τους

Η διατυπωση των θεματων δεν ειναι ακριβης, απαντουσαμε σε ολα τα θεματα
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 11, 2016, 14:03:28 από asimeniasfika »
Για να τη σπάσεις στους καιρούς τραγούδα και γέλα

Αποσυνδεδεμένος Βικυ

  • Προνήπιο!
  • *
  • Μηνύματα: 1
Απ: Διδακτική των Μαθηματικών ΙΙ - Θέματα
« Απάντηση #4 στις: Ιουνίου 19, 2017, 21:58:56 »
ΙΟΥΝΙΟΣ 2017
Κ. Μισαηλίδου:
 
1ο θέμα :  α) Συμφωνείτε ότι τα παιδιά πρέπει να λύνουν προβλήματα ως εφαρμογή των όσων έμαθαν ; σωστό ή λάθος κ γιατί;
β)Ποια είναι τα πέντε επιχειρήματα που θα χρησιμοποιούσατε για να πείσετε έναν δάσκαλο να χρησιμοποιήσει προβλήματα στη διδασκαλία του ; ( βιβλίο κεφαλαιο 4)

2ο θέμα: α) Τι εννοούμε όταν λέμε πως οι μαθητές δεν κατανοούν την αξία θέσης ψηφίου στις μικρές τάξεις ; ( κεφ 9)
β)Περιγράψτε μια δραστηριότητα για την Α δημοτ ώστε να καταλάβουν την αξία θέσης ψηφίου .

3ο Θέμα: α) Περιγράψτε μια διαίρεση μερισμού και β) μια διαίρεση μέτρησης και να την λύσετε συγχρόνως ( κεφ 7)

4ο Θέμα: α μόνο)  Έδινε ένα πρόβλημα πολύ απλό να γράψουμε 2 αυτοσχέδιες στρατηγικές δικές μας, οποίες θέλουμε ( κεφ 10)

5ο θέμα : α) Να περιγράψουμε ένα ομαδοποιησιμο μοντέλο ( κυβάκια unifix) κ ενα προομαδοποιγμενο μοντέλο ( Dienes block) κ να τα εξηγήσω πως κάνω μετάβαση από μονάδες σε δεκαδες κ εκατοντάδες με αυτά
β) Έδινε ένα πρόβλημα με την Κάτια που έχει 3 μπλούζες και 4 παντελόνια πόσες φορεσιές μπορεί να κάνει; Ποιο μοντέλο θα χρησιμοποιουσα για διδασκαλία ; ( μοντέλο συνδυασμων κεφ 7 κ περιγραφη)

Υποχρεωτικά κ ισάξια όλα τα θέματα !!!!

Αποσυνδεδεμένος dentraki

  • Προνήπιο!
  • *
  • Μηνύματα: 17
Απ: Διδακτική των Μαθηματικών ΙΙ - Θέματα
« Απάντηση #5 στις: Ιουνίου 24, 2019, 20:57:40 »
Ιούνιος 2019
Κυρία Μισαηλίδου

Να απαντηθούν και τα 5 θέματα:

1.καλλιέργεια της αγάπης για τα Μαθηματικά και απόψεις του Αλαίν Μπαντιού
2.πώς θα διδάσκατε την κάθετη διαίρεση 632:4 μέσα σε ένα εννοιολογικό πλαίσιο.
3.προβλήματα πλοκής - κατηγορίες και παράδειγμα
4.πώς τα παιδιά συγκρίνουν τα κλάσματα 7/9 και 3/5 χωρίς να τα κάνουν ομώνυμα.
5.αυτοσχέδιες στρατηγικές για την πράξη 83+68

Η διατύπωση δεν είναι ακριβής!!!