Θέματα παιδαγωγικού περιεχομένου!
ptde.gr forum
19 Απρίλιος, 2014, 20:40:14 *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Νέα:

Αυτό το φόρουμ δε λειτουργεί πια. Συνεχίζουμε στο νέο Forum του ptde.gr.
http://www.ptde.gr/forum2011
 
   Αρχική   Βοήθεια Αναζήτηση Σύνδεση Εγγραφή  
Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9   Κάτω
  Εκτύπωση  
Αποστολέας Θέμα: Θέματα παιδαγωγικού περιεχομένου!  (Αναγνώστηκε 5983 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
ULTIMATEindianchief
Επισκέπτης
« Απάντηση #10 στις: 13 Οκτώβριος, 2009, 16:12:22 »

ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΙΛΟΥΝ

Ο σαρκασμος δεν ειναι παντα αστειος αλλα θεμα τονου και προθεσης.Μερικες φορες προκειται για αυθαδεια που εχει ως σκοπο να πληγωσει τον συνομιλητη και φανερωνει ελλειψη σεβασμου.Οταν ενα παιδι αντιμιλαει ειναι προβλημα για το οποιο κυριως ευθυνεται η οικογενεια του ωστοσο ως δασκαλοι εχουμε κι εμεις ευθυνη πανω σ'αυτο αφου μετα απο καποιο σημειο εχουμε κι εμεις μεγαλη ευθυνη για την διαπλαση της παιδικης προσωπικοτητας.

"Ναι,καλα", "'Ο.τι πεις".Τα παιδια αντιγραφουν αυτου του ειδους τη γλωσσα απο την τηλεοραση τους συνομιληκους και τους γονεις τους.Πρωτου ομως προχωρησεις σε μετρα για την αποφυγη της σκεψου αν κι εσυ ο ιδιος χρησιμοποιεις στην ταξη τον ιδιο τονο.Ακουσε προσεκτικα τον τονο της φωνης σου και βεβαιωσου πως δεν αποτελεις κακο παραδειγμα για τους μαθητες σου.

Εαν ενας μαθητης σου χρησιμοποιει τον σαρκασμο για να γινει αγενης πρεπει να δειξεις πως σε ενοχλει που σου μιλα ετσι.Την επομενη φορα που θα το κανει πρεπει να του πεις πως δεν πρεπει να χρησιμοποιει αυτον τον τονο στη φωνη της οταν μιλα ενω προσπαθησε να μιμηθεις εντονα την συμπεριφορα του για να του δειξεις τι εννοεις.Αντιγραψε τον τροπο που σου μιλα και πες πως οταν ειναι σαρκαστικος δειχνει ελλειψη σεβασμου προς τους αλλους.
Αφου το συζητησετε και δεν αλλαξει συμπεριφορα ξεκινησε με μερικη στερηση προνομιων οπως να τον αγνοεις επιτηδες οταν μιλα ετσι ενω οταν ειναι ευγενικος δειξε ποσο ευχαριστημενος εισαι μαζι του.Μπορεις να δημιουργησεις ενα συστημα στην ταξη στο οποιο οι καλες συμπεριφορες θα αμοιβονται πχ με μικρα αυτοκολλητα για να του δωσεις κινητρα να αλλαξει.Δωσε του χρονο ωστοσο μην διστασεις να εισαι σκληρος αν συνεχιζεται η κατασταση γιατι ετσι τον διδασκεις πως να συμπεριφερεται οταν ειναι με αλλους ανθρωπους.

Δεν ξερω κατα ποσο πρεπει εξ αρχης ή ως τελευταιο βημα να το συζητησεις με τους γονεις γιατι συχνα παιδια με αποκλινουσα συμπεριφορα εχουν ασχημα προτυπα στο σπιτι και ισως τα πραγματα να γινουν χειροτερα και αντι οι γονεις να βοηθησουν στο προβλημα να γινει μεγαλυτερο και το παιδι να εχει ακομη πιο αγενη συμπεριφορα απεναντι σε εσας και τους συνομιληκους του.
Καταγράφηκε
melnar
έφηβος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 179


Δασκάλα !!! Επιτέλους!!!!!!!!!!! :) :)


« Απάντηση #11 στις: 13 Οκτώβριος, 2009, 23:27:53 »

Ότι γραφεις εδω ULTIMATEindianchief ειναι πιο πρακτικο απο οτι εχω μαθει ως τωρα στη σχολη!!
Εχοντας 49 μαθηματα εχουμε να μαθουμε απειρες θεωριες με θεωρητικο καθαρα περιεχομενο  και ελαχιστα πρακτικα μαθηματα. Κανενα ομως μαθημα δεν λεει τι κανεις οταν τελικα πας στην ταξη. Γιατι μπορει να ξερεις τ απαντα απο ιστορια, ψυχολογια, φυσικη και μαθηματικα και να εχεις μεσο ορο πτυχιου 10 αλλα μεσα στην ταξη να μην ξερεις πως να φερθεις ακριβως,πως να αντιδρασεις, τι να πεις ακριβως και με τι τονο, οταν καποιο παιδι δεν υπακουει, οταν αντιμιλαει, οταν σου φερεται με ασεβεια κτλ κτλ.

Κανενα μαθημα δεν λεει ακριβως τι να κανεις και ετσι εχουμε παντογνωστες αχρηστους δασκαλους. Αυτο το κενο το γεμιζεις εσυ στο προγραμμα του ΠΤΔΕ με το να λες πραγματα που θα φανουν χρησιμα καθημερινα και πρακτικα.Δηλαδη, ουσιωδη.

Αναρωτηθειτε και μονοι σας , τι εχετε μαθει που θα σας βοηθησει ως δασκαλους στην πραξη (δεν μιλαω για θεωρητικουρες , αλλα πρακτικες αντιδρασεις σας σε ολες τις συμπεριφορες των παιδιων) ? Ελαχιστα πραγματα.

Αυτο δεν το λεω ανευθυνα, εχω ενα βιβλιαρακι οπου φυλαγα απο το πρωτο ετος ο,τι πιστευα θα μου φανει χρησιμο στο μελλον σαν δασκαλα και μπορει να χρειαστει να ανατρεξω αλλα να βαριεμαι να ψαξω ολα τα βιβλια (πχ "ποτε μη βαζετε κατω απο 8 στα παιδια.οταν δουν οτι ολοι παιρνουν 9 και 10 θα πονεσουν",ή "οτι δικαιουμαστε να αλλαξουμε το 25% το κειμενων της γλωσσας με δικα μας" , "στα πρωτα 5 λεπτα σε μια καινουργια ταξη πρεπει να κανεις αυτο και αυτο" κτλ ,κτλ)¨. Αυτο το βιβλιαρακι εχει γεμισει με ελαχιστες σελιδες και ειμαι κιολας στο τεταρτο ετος! Ακομα και στην πρακτικη κανουμε απλη παρακολουθηση δασκαλων. Τεσπα, για να μη πολυλογω !

 thanks   thanks    thanks  και συνεχισε!! Συγχαρητηρια που προσπαθεις να γινεις ενας πραγματικα αποτελεσματικος δασκαλος!!       flowers
Καταγράφηκε

peace man... yo!
melnar
έφηβος
****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 179


Δασκάλα !!! Επιτέλους!!!!!!!!!!! :) :)


« Απάντηση #12 στις: 13 Οκτώβριος, 2009, 23:37:43 »


Και να μου επιτρέψεις, βέβαια, να έχω επιφυλάξεις για το βαθμό στον οποίο κάτι τέτοιο μπορεί να συζητηθεί μέσα από το φόρουμ.
Τέτοιες καταστάσεις παίρνουν στους δασκάλους μήνες να τις λύσουν. Τι να πρωτογράψεις εδώ; Άλλψστε ποτέ δύο περιπτώσεις δν είναι ίδιες κι ας μοιάζουν εκπληκτικά.
2. Θα συζητάτε με τους βοηθούς των καθηγητών σας, όταν πάτε στα σχολεία.
3. Το ίδιο μπορείτε να το κάνετε κ με τους δασκάλους.
4. Όταν με το καλό διοριστείτε, θα ζητάτε πολλή βοήθεια από δασκάλους στο ίδιο σχολείο και από τον Διευθυντή σας. Δε σημαίνει ότι θα κάνετε ό,τι σας λέει ο ένας κι ο άλλος, μα η σωστή λύση θα βρίσκεται κάπου στη μέση.
5. Ψάξτε να παρακολουθήσετε σεμινάρια που αφορούν τέτοια ζητήματα.
6. Ελάτε σε άμεση επαφή με δασκάλους που μπορείτε να γνωρίσετε μέσω κοινών γνωστών, του φόρουμ και συζητήστε και μάθετε πώς λύνουν εκείνοι τέτοια πράγματα.

Έτσι νομίζω ότι λύνονται αυτές οι απορίες.
Διότι κάθε προβληματική κατάσταση είναι διαφορετική και απαιτεί διαφορετική λύση. :mati



I disagree!
Ολες οι προβληματικες καταστασεις εχουν μια στανταρ αντιμετωπιση , η οποια απλα προσαρμοζεται σε καθε περιπτωση. Πχ στο υπερκινητικο παιδι,στο επιθετικο παιδι, στο παιδι που περιθεριωποιειται στην ταξη, υπαρχει μια ενδεδειγμενη πρακτικη που αντιμετωπιζεται. Απλα να κοιταξετε για βιβλια που μιλανε για αυτα τα θεματα κανουργια, πρακτικα που περιγραφουν ακριβως τις σωστες κινησεις.
Δεν μπορεις να ρωτας τους αλλους δασκαλους να σου πουν, ξερουμε οτι μεγαλη πλειοψηφεια των δασκαλων κανουν μεγαλα λαθη, μονο επαγγελματιες ειδικευμενοι μπορουν να βοηθησουν. Για υτο σε αυτα που ειπες θα συμφωνησω μονο στα σεμιναρια και στις συμβουλες εξειδικευμενων επιστημονων. 
Φυσικα και ειναι εφικτο να συζητηθει μεσα σε φορουμ και μαλιστα στο συγκεκριμενο θα επρεπε να συζητουνταν περισσοτερο απο ολα τα αλλα!! Δασκαλοι θα γινουμε μεσα σε ταξη με αληθινα παιδια, δεν θα απανταμε σε θεωρητικες ερωτησεις οπως κανουμε στις εξετασεις. Πιστευω τα βιβλια που θα παρω μετα τη σχολη θα με βοηθησουν 100000 φορες περισσοτερο στο να γινω αποτελεσματικη δασκαλα απο οτι 4 ολοκληρα χρονια σε αυτη τη σχολη.
« Τελευταία τροποποίηση: 14 Οκτώβριος, 2009, 00:07:09 από melnar » Καταγράφηκε

peace man... yo!
ULTIMATEindianchief
Επισκέπτης
« Απάντηση #13 στις: 14 Οκτώβριος, 2009, 00:26:29 »

Σ ευχαριστω πολυ για την ενθαρρυνση! Συμφωνω απολυτα με το οτι στη σχολη δεν υπαρχουν πρακτικες λεπτομερειες για την διδασκαλια αλλα ασχολουμαστε με αυτη μονο σε θεωρητικο επιπεδο.
Ενα αντιστοιχο σημειωματαριο ας πουμε εχω κι εγω με μικρες συμβουλες που μας εφοδιαζουν οι καθηγητες που και που και γι'αυτο ειπα να το κοινοποιησω..Τα προηγουμενα ειναι ενδεικτικες πρακτικες απο μερικα παιδαγωγικα βιβλια που εχω (δεν ξερω αν πρεπει να βαζω παντα τους τιτλους δεδομενου οτι εχω κανει πολλες τροποποιησεις) και δικες μου ιδεες επισης οποτε θα ηταν αρκετα συνετο εκ μερους σας-αν φυσικα τα διαβασετε με σκοπο να τα εφαρμοσετε καποια στιγμη-να λαβετε υποψιν πως οσα θα γραφτουν απο μενα τουλαχιστον δεν ειναι παντα επιστημονικα τεκμηριωμενα.Απλως ηθελα να το υπογραμμισω..

Τελος melnar περιμενουμε το δικο σου μαγικο βιβλιο με τις συμβουλες για παιδαγωγικα θεματα που αποκομισες απο τα χρονια σου στη σχολη!Εσυ μας το υποσχεθηκες μην το ξεχνας! :mati
Καταγράφηκε
Ianos
Επισκέπτης
« Απάντηση #14 στις: 14 Οκτώβριος, 2009, 00:55:36 »

Κατ'αρχάς,πολύ ωραία η συζήτηση,θα συμφωνήσω στο θέμα της πληθώρας θεωρητικών γνώσεων και στην απουσία(αναλογικά)πιο πρακτικών και"χρήσιμων"γνώσεων.
Η διαφωνία μου έγκειται στο θέμα του σαρκασμού.Δεν μπορείς να χρησιμοποιείς το σαρκασμό αν δεν τον στρέψεις πρώτα εναντίον σου,μία από τις πλέον βασικές πηγές του γνήσιου κυνικού χιούμορ.Οι φράσεις όπως"Ναι,καλα", "'Ο.τι πεις""απέχουν πολύ από το να θεωρηθούν σαρκαστικές,γιατί συνοδεύονται συνήθως από ενδεικτικές χειρονομίες και μορφασμούς.Η αυθεντικότητα του σαρκασμού,οφείλεται στη λεπτεπίλεπτη χρήση της ειρωνείας με ήρεμο τόνο και όχι σε ατάκες που σκοπό έχουν απλά να δείξουν κάποια ψεύτικη ανωτερότητα.Φυσικά,δεν έχει κανείς την απαίτηση να παρακολουθήσει κυνικούς διαλόγους σε παιδιά μέχρι 11 ετών,που θα διδάξουμε εμείς.Ο σαρκασμός σε καμία περίπτωση δεν φανερώνει αυθάθεια,είναι μεγαλείο σκέψης.Ούτε είναι έλλειψη σεβασμού.Προσωπικές απόψεις πάντα αυτές,με σεβασμό στις δικές σας.
Καταγράφηκε
Nuria
Επισκέπτης
« Απάντηση #15 στις: 14 Οκτώβριος, 2009, 11:05:36 »

Παιδιά, έχω τόοοοοσα πολλά να σας πω, αλλά δεν προλαβαίνω! Έχω να σας δώσω πολλές συμβουλές και να σας πω πολλά περιστατικά από το σχολείο, αν και είμαι μόνο δύο εβδομάδες διορισμένη. Ελπίζω να βρω χρόνο κάποια στιγμή να τα γράψω!
Καταγράφηκε
Sco
4o έτος
Διαχειριστής
μαθουσάλας
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 4.349



« Απάντηση #16 στις: 14 Οκτώβριος, 2009, 13:16:03 »

Ιανέ, η ιντιαν πιστεύω πως εννοεί τις περιπτώσεις αυθάδειας-τις ατάκες που σκοπό έχουν απλά να δείξουν κάποια ψεύτικη ανωτερότητα- που λες κ συ, στο απόσπασμά της. Αυτό θα πρέπει να αλλάξουμε κ όχι την αίσθηση του χιουμορ των παιδιών. Νομίζω δηλ πως δεν ήθελε να εστιάσει στη λέξη σαρκασμό, απλώς τη χρησιμοποίησε επειδή δεν ήξερε πώς ν το προσδιορίσει...
Καταγράφηκε

πού να τρέξω πού να μην τρέξω; ποιός μου πήρε το αγαπημένο μου παραδάκι;
ULTIMATEindianchief
Επισκέπτης
« Απάντηση #17 στις: 14 Οκτώβριος, 2009, 16:56:17 »

Ιανε, πιστευω πως ενα παιδι κατω των 12 ετων δυσκολα κατανοει την "λεπτεπιλεπτη χρηση ειρωνιας" που φανερωνει "μεγαλειο σκεψης" .Διαφωνω καθετα με αυτο μαλιστα.Ελαχιστα παιδια του δημοτικου-τουλαχιστον αυτα με συνηθισμενο δεικτη ευφυιας-θα χρησιμοποιησουν ετσι τον σαρκασμο.Απο την αλλη ισως ο σαρκασμος να μην ηταν οντως η καταλληλη λεξη οπως ειπε η Φροσσω αλλα ο τιτλος ηταν για παιδια που "αντιμιλουν" και το ξανατονιζω,σε τετοιες ηλικιες και στη σχεση που αναπτυσσει ο δασκαλος με αυτο, θεωρω πως ο σαρκασμος δεν ειναι καλο στοιχειο του χαρακτηρα ενος παιδιου.Και παντα κατα την δικη μου γνωμη με σεβασμο στη δικη σου.
Καταγράφηκε
Ianos
Επισκέπτης
« Απάντηση #18 στις: 14 Οκτώβριος, 2009, 17:14:32 »

Κατ'αρχάς,οι διαφωνίες είναι το ωραίοτερο μέρος των συζητήσεων.
Χαίρομαι που υπάρχουν ψύγματα class ειρωνείας στην απάντησή σου,γενικά ο γραπτός σου λόγος όπως έχω παρατηρήσει έχει πολύ ωραία μορφή,ιδιαίτερα η αρχή και το τέλος της απάντησής σου.Ο σαρκασμός είναι για μένα προτέρημα σε οποιαδήποτε ηλικία,βέβαια δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει κτήμα του καθενός και εννοείται πως δύσκολα μπορούν άτομα τέτοιας ηλικίας να τον κατανοήσουν και να τον χρησιμοποιήσουν σωστά.Όταν τα παιδιά αντιμιλάνε,συμφωνώ με τη δική σου σκοπιά στο θέμα.
Καταγράφηκε
ULTIMATEindianchief
Επισκέπτης
« Απάντηση #19 στις: 14 Οκτώβριος, 2009, 17:33:48 »

Δεν ηταν σκοπος μου παντως να σε ειρωνευτω αλλα αν πετυχα με καποιο τροπο να σε πεισω ή τουλαχιστον να σε κανω να κατανοησεις τον τροπο που σκεφτομαι τοτε χαιρομαι που το εκανα ακομη κι αν αυτο εγινε με ασυνειδητο τροπο.
Επισης για να ξαναγυρισω στο θεμα,δεν πιστευω πως πρεπει να καταδικαζεις ενα παιδι θεωρωντας πως εχει κακη συμπεριφορα επειδη για παραδειγμα εχει μια ιδιοτυπη αισθηση του χιουμορ.Αλλο ομως αυτο κι αλλο να ειναι αγενες και να προσβαλλει τον δασκαλο ή τον συμμαθητη του.Τελος,για να αναπτυξει ενα παιδι την αισθηση του χιουμορ ή αν θελετε του σαρκαστικου χιουμορ πρεπει να αποκτησει πρωτα αλλα εφοδια οπως ειναι η αυτοπεποιθηση.
Γι'αυτο και δεν σε συμβουλευω να χρησιμοποιησεις-με αγαθες προθεσεις, δεν αμφιβαλλω-σαρκασμο ή ειρωνεια σε ολα ανεξαιρετως τα παιδια γιατι μπορει να εχει η πλακα σου αρνητικο αντικτυπο κατι που ειναι το χειροτερο σεναριο.Ασε τους να ανακαλυψουν τα ορια και το χιουμορ τους μονα τους..
Καταγράφηκε
Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9   Πάνω
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC3 | SMF © 2001-2006, Lewis Media Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!